دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1403 - 00:03

ارائه خدمات مشاوره‌ و پروژه‌ای در مرکز تحقیقات زیست‌فناوری کشاورزی

ارائه خدمات مشاوره‌ و پروژه‌ای در مرکز تحقیقات زیست‌فناوری کشاورزی
رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از ارائه خدمات مشاوره‌ای و پروژه‌ای به افراد حقیقی و حقوقی و اجرای طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی در این مرکز خبر داد.
کد خبر : 926990

حسین شهبازی رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که به تازگی در سطح‌بندی جدید مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی به سطح یک ارتقا یافته است، درباره فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی اظهار کرد: سال ۱۳۸۵ با نام مرکز تحقیقات گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرد و پس از ۱۵ سال فعالیت، سال ۱۴۰۱ به مرکز تحقیقات زیست فناوری کشاورزی تغییر نام داد.

وی افزود: این مرکز با برخورداری از اعضای هیئت علمی مجرب، آزمایشگاه‌های مجهز، گلخانه و مزرعه تحقیقات کشاورزی در زمینه انجام پژوهش‌های مربوط به زیست فناوری کشاورزی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی فعالیت می‌کند.

شهبازی، اجرای ۶ مورد پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۱۶ مورد پایان‌نامه دکتری در آزمایشگاه‌ها، چاپ ۴۵ مورد مقاله در مجلات علمی معتبر داخلی و بین‌المللی، اجرای پنج مورد کارگاه آموزشی، اجرای سه مورد طرح برون دانشگاهی با مبلغ قرارداد بیش از 4 میلیارد ریال (چهارصد و بیست میلیون تومان)، اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز توان‌افزایی و مهارت آموزی مشترک با سازمان نظام مهندسی کشاورزی، امضای سه مورد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و تحقیقاتی و طراحی و راه‌اندازی وب سایت را از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در مرکز تحقیقات زیست فناوری کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در پاسخ به این پرسش که دلایل ارتقای این مرکز به سطح یک چه مؤلفه‌هایی بوده است؟ گفت: در سایه توجه رئیس دانشگاه آزاد استان و حمایت همه‌جانبه از مراکز تحقیقاتی، راهنمایی‌ها و تشویق‌های سازنده معاونت پژوهشی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه، ادامه فعالیت‌های علمی و پژوهشی از قبیل اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و چاپ مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای طرح‌های برون دانشگاهی افزایشی در درآمد‌های غیرشهریه‌ای، منجر به ارتقای این مرکز شد.

وی، برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی برای تربیت نیروی انسانی ماهر در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه، ارائه خدمات آزمایشگاهی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای و استقلال مالی مرکز تحقیقات، ارائه خدمات مشاوره‌ای و پروژه‌ای به افراد حقیقی و حقوقی، اجرای طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی برای افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای، ایجاد ارتباط و تعاملات با مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و همکاری مستمر با کنسرسیوم‌های مراکز تحقیقاتی را از برنامه‌های پیش روی مرکز تحقیقات زیست فناوری کشاورزی عنوان کرد.

شهبازی دانش‌آموخته کارشناسی زراعت و اصلاح نباتات و کارشناسی ارشد ژنتیک و به‌نژادی گیاهی از دانشگاه تبریز و دکتری ژنتیک و به‌نژادی گیاهی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران است. او دارای ۲۴ سال سابقه کار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بوده و بیش از ۶۰ مقاله علمی در مجلات معتبر علمی چاپ و ۱۱ طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی را اجرا کرده و راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ مورد پایاننامه‌های تحصیلات تکمیلی را به عهده داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته