دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1403 - 16:58

خبرنگاران در میدان جنگ نرم سمبلی از صداقت و جسارت هستند

خبرنگاران در میدان جنگ نرم سمبلی از صداقت و جسارت هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: سوره قلم نشان دهنده جایگاه والای قلم و نویسندگی در فرهنگ اسلامی مسلمانان بوده و خبرنگاران در میدان جنگ نرم به سمبلی از صداقت و جسارت در جامعه تبدیل شده‌اند.
کد خبر : 926545

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی ملکی‌چوبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در نشست مشترکی که به‌مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه در این دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با گرامیداشت شهدای مقاومت و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: خون این شهید بزرگوار جهش اصلی در جبهه مقاومت بود.

وی عنوان کرد: می‌دانیم که رسالت خبرنگاران، رسالت سنگینی است  که با وجود همه مسائل، مشکلات و رنج‌هایی که این شغل دارد آنان به دنبال آگاهی رسانی و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردمان سرزمین خود هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: وقتی صحبت از حرفه خبر و خبرنگاری  می‌شود  صحبت از تأثیر همان قلمی است که خداوند در کتاب آسمانی خود، سوره‌ای را به این نام نامگذاری کرد و وقتی که در کتاب آسمانی، سوره قلم نشان دهنده جایگاه والای قلم و نویسندگی در فرهنگ اسلامی مسلمانان بوده و خبرنگاران در میدان جنگ نرم به سمبلی از صداقت و جسارت  تبدیل شده‌اند.

ملکی‌چوبری گفت: تصور جامعه بدون خبرنگار تصور جامعه ایست که در این جامعه شفافیت، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی وجود ندارد؛ بنابراین خبرنگاران به‌عنوان چشم و گوش جامعه هستند که به دنبال اطلاع رسانی و شفافیت افزایی بوده؛ جا دارد یاد و خاطره شهید صارمی که با قلم خویش در میدان جنگ به سمت شهادت رفت را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه ارتباط با اصحاب رسانه فقط محدود به مراسم روز خبرنگار نباشد، مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باید بتواند ارتباط و تعامل سازنده‌ای را به صورت ماهانه با اصحاب رسانه داشته باشد و تکریم، احترام و ارتباط با خبرنگاران به عنوان فرهنگ عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی ۴۰ درصد از بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد و دانشگاهی است که مولود انقلاب بوده که در سال ۶۱ با کمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) به عنوان نهال نورس ، آغاز به فعالیت کرد؛ اکنون با گذشت چهار دهه از انقلاب به عنوان شجره طیبه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال فعالیت بوده و در طول این مدت توانست روی پای خود بایستد و نه تنها زحمت و باری برای نظام نداشت بلکه باری از دوش نظام برداشت .

ملکی‌چوبری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی منتسب به مقام معظم رهبری است، گفت: در این راستا با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره فضای آموزشی باید با جدیدت به منویات ایشان بپردازیم و با ارتقای علمی، حفظ کیان دانشگاه و گسترش فضای انقلابی در دانشگاه در پیشبرد سند تحول بنیادی و سند تحول و تعالی مبتنی بر اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با برشمردن ماموریت های دانشگاه آزاد اسلامی ، تشریح کرد: پنج ماموریت مهم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق سند تحول و تعالی شامل مرحله اول تحول در فضای آموزشی حرکت از فضای آموزش‌های حافظه محور به سمت آموزش مهارت محور در رویکرد پژوهشی حرکت به سمت رویکرد حل مسئله بر اساس مشکلات، نیازهای اقتصادی، صنایع، زیست بوم استان ، سومین جهش حرکت به سمت خروج از شهریه محور بودن و داشتن درآمد پایدار، چهارمین ماموریت جهش به سمت حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیت جوان مومن، انقلابی، متدین و متخصص و پنجمین و آخرین ماموریت دانشگاه توسعه کیفی  آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در استان دارای ۱۴ واحد دانشگاهی است، مطرح کرد: ۳۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه جزء یک و دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شدند و باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقای دانایی و توانایی و افزایش مهارت، کارآفرینی و اشتغال استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته