دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه اندازی کافه ایده در دانشگاه علوم پزشکی ایران

راه اندازی کافه ایده در دانشگاه علوم پزشکی ایران
کافه ایده دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف توسعه فضای شتاب‌دهی، ادغام محیط‌های مطالعاتی با حوزه فناوری و تجاری‌سازی محصولات و راه‌اندازی اتاق ایده‌پردازی با رویکرد حرکت به سمت دانشگاه نسل‌نو افتتاح شد.
کد خبر : 926161

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا؛ «کافه ایده» دانشگاه علوم پزشکی ایران با فضایی حدود ۱۴۰۰ مترمربع با کاربری اتاق‌های جلسات، دفاتر استارتاپ، اتاق کنفرانس، فضای چندمنظوره، اتاق بازی، کافی شاپ، فضای مطالعه و برگزاری رویداد و با درنظر گرفتن فضایی جهت استقرار شرکت‌های فناور در ساختمان کتابخانه مرکزی راه‌اندازی شد.

عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بازدید از فضای مدرن کافه ایده گفت: ایده اصلی ساخت «کافه ایده» مربوط به بازدید از یک نمایشگاه بین‌المللی در خارج از کشور بود. این فضا می‌تواند مکانی برای استراحت دانشجویان در حد فاصل کلاس‌ها باشد که دانشجویان و اساتید دانشگاه در فرصت‌های کوتاه در محیطی دلپذیر و آرام به استراحت و مباحثه علمی پرداخته و با دسترسی به کامپیوتر و اینترنت در یک فضای مفرح فرصت مطالعه برای خود فراهم سازند یا حتی با صرف زمان اندکی ورزش و بازی روحیه و شادابی خودشان را بازیابی کنند.

وی توسعه فضای خلاقانه در دانشگاه را مبنی بر تفکر «دانشجو محور» دانست و افزود: خوشبختانه امسال توانستیم با تأسیس فضا‌هایی که به رفاه و حال خوب دانشجویان کمک می‌کند باعث دلگرمی دانشجویان شویم و امیدواریم دانشجویان، متوجه دغدغه جدی و همواره مسئولین دانشگاه در این زمینه شده باشند. زیرا بسیاری از دانشگاه‌های کشور هنوز نتوانستند پاسخگوی چنین نیاز‌هایی در دانشگاه خود باشند.

پازوکی با تقدیر از زحمات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و همراهی معاونت توسعه و تأمین منابع دانشگاه، درخصوص فضاسازی صورت گرفته در این کافه گفت: در حال حاضر شاهد فضای مناسب با طراحی جوان‌پسند در کافه ایده هستیم. نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه کنیم، فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص ضمیمه کردن پیوست فرهنگی به پروژه‌های علمی و خلاقانه است. وقتی ایشان زبان فارسی را از دغدغه‌های امروز کشور اعلام می‌کنند و آن را یکی از عوامل مهم در انتقال فرهنگ ایرانی – اسلامی می‌دانند، جا دارد ما نیز فضا‌های نوآورانه را با اشعار زیبای فارسی طراحی و تزئین کرده و به دنبال انتقال فرهنگ غنی ایرانی از طریق چنین فضا‌هایی باشیم.

 حجت الاسلام سلیمانی؛ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با قدردانی از ایجاد فضایی دلپذیر برای دانشجویان، گفت: ما ادعا داریم تمدن نوین اسلامی می‌تواند تاثیرگذار بوده و تحولاتی خلاقانه ایجاد کند. امروزه تجربه‌های بسیار خوبی از انتقال فرهنگ خود در فضا‌هایی با طراحی بومی و ایرانی داریم و به نظر می‌رسد این پیوست فرهنگی می‌تواند جای خود را در دانشگاه‌های نسل‌نو باز کرده و شاهد محیط جذاب‌تری با مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته