دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اردبیلی در نشست هماهنگی کمیته زینبیون ستاد اربعین :

زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند

زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند
مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ، نقش زنان در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت در فلسطین را غیرقابل انکار خواند.
کد خبر : 925636

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اردبیلی در نشست هماهنگی کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با ابراز تسلیت شهادت مهمان عزیزمان شهید «اسماعیل هنیه» اظهار کرد: دشمن به واقع تصور کرده است که با این شهادت، ضربه ای به نهضت مردم فلسطین و انتفاضه وارد شده اما به واقع این اتفاق ، منشآ یک حرکت جدی برای انتقام و پاسخ سخت به خونخواهی این عزیز بزرگوار خواهد بود.

وی با اشاره به نقش زنان در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت در فلسطین بعد از «طوفان الاقصی» هم ادامه داد: 70سال است که رژیم صهیونیستی با تمام امکانات و تاسیس نهادهای رسانه ای و سینمایی به دنبال وارونه جلوه دادن حقیقت هستند.

اردبیلی تصریح کرد: اما علیرغم همه این تلاش‌های رژیم صهیونیستی، موج ضد اسراییلی در دنیا اوج گرفته است و در تبیین این حقیقت و زنده نگاهداشتن آن، زنان و به ویژه مادران، سهم خیلی زیادی داشته اند . در واقع زنان، این روحیه مقاومت و نهضت را زنده نگه داشته اند. این حقیقت در سخنان همسر، عروس و فرزندان شهید «اسماعیل هنیه» نیز کاملا به چشم می خورد که با صلابت و لبخند در خصوص شهادت عزیزشان صحبت می کنند و می‌گویند این ، نهایت درجه ای است که ما در نهضت مقاومت‌مان می‎توانستیم به آن برسیم؛ این شهادت همان رستگاری و پیروزی است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل که فرموده‏اند «خون بر شمشیر پیروز خواهد شد» هم بیان کرد: راهکار پیروزی حق در دنیا و تبیین چهره واقعیت، سویه زنانه دارد.ما اگر با این نگاه به خودمان و جهان نگاه کنیم، آینده جهان و کشورمان و آینده تمدنی مان گره می خورد به اینکه زنانمان چه درکی از خودشان دارند.

رویداد ایده پردازی طرح های کودک و نوجوان موکب های اربعینی

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری رویداد ایده پردازی طرح های کودک و نوجوان موکب‌های اربعینی هم اظهارکرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه این رویداد با همکاری موکب های فعال اربعین در برج میلاد برگزار خواهد شد. امیدواریم که همکاران مناطق با حضور در این رویداد ، طرح های ویژه را در موکب هایشان چه در مرزها و چه در کربلا، نجف ، سامرا و کاظمین اجرایی کنند. همچنین اگر طرح خاصی از سوی همکاران در حوزه مادر وکودک ارائه شود، اداره کل امور زنان، حمایت لازم جهت اجرایی شدن آن را انجام خواهد داد.

ارائه فهرست اقلام مورد نیاز مادران و کودکان در ستاد اربعین شهرداری

اردبیلی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران یادآورشد: دراین جلسه اقلام مورد نیاز حیطه زنان و کودکان را مطرح کردیم که امیدواریم به زودی، شاهد نتیجه آن باشیم.

وی اضافه کرد: امسال، به غیر از مواکب مناطق 22گانه شهرداری تهران، یک موکب ویژه بانوان از سوی منطقه 8 در کربلا برپا خواهد شد. علاوه بر آن هم در طریق الحسین(ع) همچون سال گذشته- البته با کیفیت بهتر و کمیت بالاتر- خادمیاران فرهنگی مادر و کودک و خادمان موکب بین‎الملل ، فعالیت خواهند کرد.

به گفته مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، چند محل جهت استقرار خادمان در نظر گرفته شده است که به زودی، اعلام خواهد شد.

وی بااشاره به برپایی موکب بین‌الملل در عمود 813 هم اضافه کرد: در مرزها به ویژه مرز چزابه باید به حضور مادران وکودکان اتباع پاکستانی، افغانستانی و هندی توجه ویژه داشت و اقلام مناسب فرهنگی برای آنها در نظر گرفت.

اردبیلی همچنین به آیین بدرقه خادمان اربعین اشاره و تاکید کرد: امیدواریم آیین بدرقه باشکوه‏تری برای خادمیاران امسال گرفته شود.

وی با تاکید بر این مهم که امسال هم با کمک از گروه‌های مردمی و ایده های آنها تلاش کنیم تا در سطوح مختلف خدمت در حوزه مادر و کودک را به بهترین نحو ارائه دهیم خاطرنشان کرد: در بحث زنان و کودکان در خصوص پیاده روی عظیم اربعین ، عقب هستیم که باید با هماهنگی های بیشتر و ایده های نوین، در راستای ارتقای این مهم، کوشش مضاعف شود.

گفتنی است در ادامه این نشست، مدیران امور زنان و خانواده مناطق 22گانه، به تشریح فرآیند فعالیت‏هایشان در خصوص مراسم اربعین حسینی پرداختند. برپایی موکب‏ها در مرزهای مختلف، طریق الحسین(ع) و شهرهای زیارتی همچون کوفه، نجف و سامرا، برگزاری مراسم تعزیه، روضه و برنامه های استیج در کنار اهدای اقلام فرهنگی به زائران به ویژه مادران وکودکان و ایجاد فضای مناسب استراحت برای آنها از جمله مواردی بود که مطرح شد. برپایی موکب در مراسم پیاده‏روی جاماندگان اربعین هم از سایر مواردی بود که از سوی برخی از مناطق اعلام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته