دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بخش سینمای مقاومت جهان؛

نمایش فیلم «سوختن» در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایش فیلم «سوختن» در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران
در ادامه نمایش فیلم‌های سینمای مقاومت جهان، فیلم «سوختن»، یکشنبه ۲۱مردادماه ساعت ۱۵ در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 926487

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه برنامه نمایش فیلم‌های سینمای مقاومت جهان، فیلم «سوختن»، محصول سال ۲۰۲۲، به کارگردانی و نویسندگی «لطفی ناتان»، یکشنبه ۲۱مردادماه ساعت ۱۵ همراه با تحلیل ویدئویی «احسان زیور عالم»، منتقد سینمادر سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

فیلم سوختن به نویسندگی و کارگردانی «لطفی ناتان»، با الهام از خودسوزی محمدبوعزیزی ساخته شده است که نخستین جرقه انقلاب تونس و بهار عربی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ را به همراه داشت.

اولین نمایش جهانی این فیلم در جشنواره فیلم کن در ۱۹ مه ۲۰۲۲ در بخش نوعی نگاه انجام شد و «آدام بسا» بازیگر نقش اول جایزه بهترین اجرا را دریافت کرد.

داستان فیلم درباره مرد جوان تونسی است که رؤیای زندگی بهتری دارد و بنزین قاچاق را در بازار سیاه می‌فروشد. هنگامی که پدرش می‌میرد، او به مواظبت از دو خواهرش سپرده می‌شود و در آستانه اخراج از خانه شان است و....

علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم می‌توانند روز یکشنبه ۲۱ مردادماه ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنر‌های معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته