دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1403 - 11:23

این کشتی‌گیر آمریکایی را جدی بگیرید؛ او برای انتقام به پاریس می‌آید

این کشتی‌گیر آمریکایی را جدی بگیرید؛ او برای انتقام به پاریس می‌آید
او مسابقات جهانی 2023 به حریف جوان بحرینی باخت و در ادامه هم در تورنمنت بین‌المللی مغلوب نماینده ایران شد، با این وجود، اسنایدرِ تورنمنت‌ها با اسنایدر مسابقات رسمی همیشه متفاوت بوده است.
کد خبر : 925527

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درست در لحظه‌ای که مجتبی گلیج در آستانه بردن عبدالرشید سعدالله‌یف روسی بود که در دو ثانیه پایانی طلسم شکست لحظه آخری گلیج به کار افتاد و تانک روسی توانست ورق را برگرداند و خود را به نیمه‌نهایی وزن 97 کیلوگرم برساند، کایل اسنایدر آمریکایی در یک غافلگیری اسیر کشتی‌گیر 20 ساله روسی‌الاصل که برای بحرین کشتی می‌گیرد، شد و مبارزه را به بدترین شکل ممکن و 11-صفر باخت.

رشید سعدالله‌اف به این ترتیب حریف اخمد تاج‌الدینوف در نیمه‌نهایی شد و از آن سو هم کایل اسنایدر به شانس مجدد رفت. تاج‌الدینوف که چند ماه قبل هم مقتدرانه قهرمان آسیا شده بود، سعدالله‌اف را هم برد، رشید به دلیل آسیب‌دیدگی 30 ثانیه پایانی کشتی‌اش را بخشید و تن به شکست داد تا بلافاصله به مسکو بازگشته و راهی اتاق عمل شود. به این ترتیب او در مبارزه رده‌بندی با کایل اسنایدر هم حاضر نشد تا کشتی‌گیر آمریکایی یک مدال برنز و خاطره‌ای تلخ از مصاف با تاج‌الدینوف از این رقابت‌ها از آن خود کند.

عبدالرشید سعدالله‌اف بعد از جراحی و جاگذاری تراشه در گردنش امیدوار بود که بتواند استارت حضورش در مسابقات رسمی را از مسابقات قهرمانی اروپا بزند اما رومانی با وجود سفر رشید به بخارست، به این کشتی‌گیر ویزا نداد و پس از آن نیز IOC اعلام کرد سعدالله‌اف نمی‌تواند در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کند تا دقیقه نود علیخان جبرئیلوف جایگزین او شده و در گزینشی اروپایی (باکو) سهمیه المپیک بگیرد.

درنهایت کمیته بین‌المللی المپیک سهمیه روس‌ها در 97 کیلوگرم را به رسمیت نشناخت و تنها به 4 کشتی‌گیر آزادکار این کشور مجوز شرکت در المپیک را داد که فدراسیون کشتی روسیه در پی این تصمیم، اعلام کرد بازی‌های المپیک را تحریم خواهد کرد. تا اینجای کار رقابت‌های وزن 97 کیلوگرم بدون عبدالرشید سعدالله‌اف برگزار می‌شود، هرچند به طرز عجیب و غیرمنتظره‌ای در پیج‌های روسی عنوان شده تانک روسی همچنان منتظر دریافت مجوز شرکت در المپیک است!

نکته مهمی که باید درخصوص وزن 97 کیلوگرم در نظر داشت، کایل اسنایدری است که همیشه چهره متفاوتی در تورنمنت‌ها مسابقات غیررسمی و رسمی داشته است. او مقابل حریفان نسبتا زیادی در تورنمنت‌های بین‌المللی باخته اما در مسابقه رسمی همیشه با آمادگی بهتری حضور پیدا می‌کند. اسنایدر برخلاف تیلور، در طول سال مسابقات زیادی را پشت سر می‌گذاشت، با هر سطح آمادگی و از باختن ابایی نداشت. او قبل از المپیک 2020 توکیو هم در تورنمنت متئوپلیکونه ایتالیا مقابل محمدحسین محمدیان که بعد از محرومیت به تازگی به صحنه مسابقات بازگشته بود نیز ضربه فنی شد، اما فینال المپیک را مقابل عبدالرشید سعدالله‌اف برگزار کرد.

او در تورنمنت رنک‌دار زاگرب 2024 هم به امیرعلی آذرپیرا باخت، اما قطعا اسنایدری که در پاریس روی تشک خواهد رفت، تفاوت ویژه‌ای با اسنایدر تورنمنت کرواسی خواهد داشت، او قبلا این را ثابت کرده، ضمن اینکه اسنایدر همچنان از تلخی مبارزه یک‌طرفه‌اش با تاج‌الدینوف می‌گوید و غافلگیری‌ای که در بلگراد مقابل حریف جوانش داشت. اسنایدر که رابطه بسیار صمیمانه‌ای با عبدالرشید سعدالله‌اف داشته، بیش از هر چیزی، به انتقام از کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین فکر می‌کند. او را هرگز نباید با باخت‌های اخیرش سنجید. این احتمالا آخرین المپیک زندگی ورزشی کایل اسنایدری خواهد بود که عناوین و افتخارات زیادی را از خود برای کشتی آمریکا به جا گذاشت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته