دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1403 - 12:58

مرگ رویاها و بازگشت به زندگی؛ سعید اسماعیلی چطور به فینال المپیک رسید؟

مرگ رویاها و بازگشت به زندگی؛ سعید اسماعیلی چطور به فینال المپیک رسید؟
او مرگ را دید و به زندگی برگشت؛ همین بود که ضریب اشتباهاتش را در مصاف با حریف لاغراندام و استخوانی ارمنی در نیمه‌نهایی بالا برد.
کد خبر : 926517

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در شب سوم کشتی فرنگی المپیک بهترین نتایج ممکن برای ایران رقم خورد، دو فینالیست و یک طلا.

هرچقدر که ساروی فینال راحتی را پشت سر گذاشت، دو جوانِ خوزستانی نیمه‌نهایی‌های سختی را در پاریس پیش رو داشتند، خصوصا سعید اسماعیلی که همه را تا مرز سکته پیش برد.

سعید که در مرحله مقدماتی به راحتی توانست لوئیز اورتا سانچز کوبایی را با امتیاز عالی شکست داده و به نیمه‌نهایی برسد، در مصاف با گالستیان ارمنی 5 امتیاز پیش افتاده بود که اسیر بدلکاری حریف شده و در وضعیت ضربه فنی قرار گرفت.

داور با اعلام ضربه فنی، کشتی را قطع کرد اما کادرفنی هوشیار، درخواست چلنج داد و تایمی نسبتا طولانی از سوی هیئت ژوری صرف بررسی صحنه مشکوک شد.

سعید اسماعیلی که در یک قدمی فینال، شکست را پیش روی خود دیده و طلا را از دست رفته می‌دید، اما چلنج به سود ایران اعلام شد تا امتیاز دیگری به جمع امتیازات اسماعیلی اضافه شود.

کشتی‌گیر 21 ساله دزفولی تا مرگ رویاهایش در ثانیه‌ای پیش رفت و دوباره به زندگی بازگشت. بعد از آن، ضریب اشتباهاتش زیاد شد و یک بار دیگر اسیر بدلکاری حریف شده اما این بار توانست خیلی زود خودش را از مهلکه نجات دهد.

برای کشتی‌گیری که در این وضعیت همه چیز را تمام شده می‌بیند و بار دیگر به مبارزه برمی‌گردد، دیگر کشتی حالت عادی ندارد. تایمِ بعد از ضربه فنی، دیگر سعید اسماعیلی نبود، جوانی که باید خودش را خیلی زود جمع کرده و بار دیگر مهیای ادامه مبارزه سخت با حریف زیرک و بدلکار شود.

سعید اسماعیلی، قهرمان جوانان جهان در سال 1401، که سال گذشته هم کاندیدای حضور در بازی‌های آسیایی بود اما با مسئله تداخل دارویی، چند ماه محروم شد و به هانگژو نرفت.

او که شاگرد کریم کاکاحاجی است، در بازگشت به میدان از بهمن ماه، در دو تورنمنت وهبی‌امره ترکیه و سپس مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلای 67 کیلوگرم را گرفت و در ادامه سکوی سومی مشترک 67 کیلوگرم تورنمنت رنک‌دار مجارستان را از آن خود کرد و همان شب، دو مبارزه انتخابی با محمدرضا گرایی را برد تا صاحب دوبنده تیم ملی شود.

او با کشتی‌هایی که در مجارستان گرفت، نشان داد طلای 67 کیلوگرم المپیک مدعی تازه‎‌ای دارد و امشب برای کسب نشان طلا با پرویز نصیبوف اوکراینی کشتی خواهد گرفت.

علیرضا مُهمدی هم امشب برای طلا، به مصاف سمن نوویکوف بلغاری که در نیمه‌نهایی دیوید لوسونچی مجارستانی را شکست داد، خواهد رفت.

اگر فینال این دو کشتی‌گیر با طلا تمام شود، باتوجه به طلای شب گذشته محمدهادی ساروی و برنزی که قبلتر از آن امین میرزازاده در سنگین‌وزن گرفته بود، تیم ملی کشتی فرنگی از رکورد تاریخی 3 طلای تیم محمد بنا در المپیک لندن عبور خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته