دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ در دولت سیزدهم/ افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش

رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ در دولت سیزدهم  افزایش  ۱۳ درصدی هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه تعداد هنرجویان هنرستان‌های شبانه‌روزی در سه سال تحصیلی اخیر با روند افزایشی ۱۱درصدی روبرو بوده است گفت: آمارها حاکی از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در این دولت است.
کد خبر : 924508

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرائی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: توسعه مهارت آموزی و تقویت هنرستان‌ها یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکید فراوانی بر این موضوع داشته‌اند، در این راستا ۹ خرداد ۱۴۰۳ آیین نامه تقویت و توسعه مهارت آموزی در هیئت دولت تصویب شد.

وی در ادامه نوشته است: همچنین آمارها حاکی از افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هنرستان‌ها در این دولت است.

به گفته وی، با حمایت از فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و توسعه عدالت و نصیب برابر آموزشی، تعداد هنرجویان هنرستان‌های شبانه‌روزی در سه سال تحصیلی اخیر با روند افزایشی ۱۱درصد روبرو بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان نیز آورده است: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای بومی در مناطق محروم و مرزی کشور تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۸۲ نفر در هنرستان‌های شبانه‌روزی تحت پوشش مهارت آموزی قرار گرفتند. روز کار آفرینی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای گرامی باد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته