دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور مجوز راه‌اندازی ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و مهارتی در دولت سیزدهم

صدور مجوز راه‌اندازی ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و مهارتی در دولت سیزدهم
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه سال دولت سیزدهم ۳۶ هزار مجوز راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و مهارتی صادر شده است.
کد خبر : 926185

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز در نشست خبری با موضوع ترویج فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی گفت: این سازمان ماموریت هایی دارد که تدوین استانداردهای آموزشی یکی از آن است به طوری که ۱۱هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی استاندارد آماده شده است.

رئیس سازمان فنی و خرفه ای گفت: ۵۰درصد از تدوین استانداردهای در این سه سال انجام گرفته است و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوره دیده اند

به گفته معاون وزیر کار؛ صلاحیت دوره ای در این سه سال حدود ۵۰ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است.

عظیمی گفت: عملکرد این سازمان درخشان است. در همه بخش های کشور برخی امورات و بخش های خدماتی و غیره به مردم واگذار می شود اما ایده آل این است که ماموریت های ذاتی به مردم واگذار شود.

وی گفت: در این سه سال دولت سیزدهم بیش از ۳۶ هزار مجوز تاسیس  آموزشگاه آزاد صادر شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: توسعه مراکز آموزشی جوار تولیدی لست که ۴هزار و ۱۶۲هزار واحد آموزشی در سه سال گذشته ایجاد و نسبت به دوره قبل ۳۰۰درصد افزایش داشته است.

عظیمی گفت: دیپلماسی مهارت از دیگر اقدامات این سازمان است که در سه سال گذشته توانستیم  با بیش از ۴۰ مقام مسئول کشورها در راستای آموزش مهارت دیدار داشته باشیم.

معاون وزیر کار گفت: رشد قابل توجه بودجه سازمان در این سازمان مورد توجه است حدود ۴۸درصد در این بخش رشد بودجه داشتیم.

وی گفت: در ارزیابی عملکرد برنامه تحولی دولت در بین سازمان های زیر مجموعه وزارت کار ، سازمان آموزش فنی و خرفه ای توانست رتبه اول را کسب کند.

به گفته عظیمی؛ در خصوص برنامه توسعه هفتم و تحقق اهداف این برنامه اقدامات موثر در راستای تحقق سیاست های کلان انجام گرفت.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای ادامه داد: تصویب اساسنامه سازمان از دیگر اقدامات مهم در دولت سیزدهم است و دولت تعهداتی را در این بخش پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: فنی و حرفه ای
ارسال نظر
هلدینگ شایسته