توسعه خط ۷ متروی تهران به سمت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد
به گزارش گروه اجتماعی آنا از شهرنوشت،سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه خط ۷ مترو تهران با ۲۷ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز میشود، گفت: این خط با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر میدهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی میرسد.
وی با اشاره به اینکه این خط سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام (ره) ادامه مسیر میدهد، بیان کرد: در این مسیر دو بخش تونل جنوبی- شمالی و تونل غربی-شرقی وجود دارد.فاز نخست این پروژه حدفاصل شهید محلاتی تا میدان صنعت به طول ۱۸ کیلومتر در بخش تونل صددرصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاشیم هرچه سریعتر این بخش را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: در فاز نخست ۱۸ کیلومتر مترو طراحی شده که ۸ ایستگاه آن در ابتدا به بهره برداری خواهد رسید. ایستگاههای محلاتی – تقاطع ۱۷ شهریور، سعیدی ، میدان محمدی ، تقاطع خط ۱ مترو – خیابان نواب، بریانک – نواب ، نواب-آذربایجان، گیشا و میدان صنعت ۸ ایستگاه نخست بهرهبرداری در فاز یک خط ۷ است.
تشکری هاشمی تصریح کرد: در تمام مسیر خط ۷، تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهایم این در حالیست که اکنون فاز نخست خط ۷ متر در بخش تونل سازی ۱۰۰ درصد و در بخش ایستگاه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برخی ایستگاههای خط ۷ مترو اکنون در مرحله پایانی کار هستند و برخی دیگر در مرحله نازک کاری است.
وی با بیان اینکه اکنون ۳ شیفت کاری در خط ۷ مترو تهران فعال است، گفت: طبق برنامهریزیها قرار است که فاز نخست این خط با ۸ تا ۱۱ ایستگاه در سال ۹۵ به بهره برداری برسد. فاز دوم پروژه نیز در نیمه نخست سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
معاون شهردار تهران از پیش بینی توسعه خط ۷ مترو به سمت واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: پیشنهاد توسعه این خط در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در دست بررسی است.
به گفته تشکری هاشمی خط ۷ عمیقترین خط متروی تهران است که با خطوط ۱، ۲، ۳، ۴ و ۶ تقاطع دارد. ضمن این که این خط با ایستگاههای با عمق ۴۰ تا ۴۵ متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو خواهد گذشت.
انتهای پیام/