دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

«دیپلم نظری»؛ راهکار آقای وزیر برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش/ داوطلبان ورود به دانشگاه ارزشمند می‌شوند

«دیپلم نظری»؛ راهکار آقای وزیر برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش  داوطلبان ورود به دانشگاه ارزشمند می‌شوند
وزیر علوم گفت: اگر یک دیپلم داشته باشیم، عنوان آن «دیپلم نظری» نام می‌گیرد و در نهایت می‌تواند باعث افزایش بهره وری در آموزش و پرورش شده و آن وقت داوطلبان ورودی دانشگاه‌ها ارزشمند می‌شوند.
کد خبر : 923768

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره چگونگی هدایت دانش آموزان و دانشجویان به تحصیل در رشته‌های علوم پایه اظهار کرد: در کشور‌های پیشرفته یک دیپلم بیشتر وجود ندارد، اما در ایران ۶۰۰ هزار دانشجو جذب رشته علوم تجربی با ظرفیت تنها ۲۰ هزار رشته پرطرفدار می‌شوند. 

وی با بیان اینکه مابقی داوطلبانی که در رشته‌های پرطرفدار تجربی پذیرفته نمی‌شوند نابغه و مستعد هستند، اما سرخورده می‌شوند؛ در صورتی که در رشته‌های ریاضی و انسانی می‌توانند استعداد خود را شکوفا کنند؛ تاکید کرد: اگر یک دیپلم داشته باشیم، عنوان آن «دیپلم نظری» نام می‌گیرد و در نهایت می‌تواند باعث افزایش بهره وری در آموزش و پرورش شده و آن وقت داوطلبان ورودی دانشگاه‌ها ارزشمند می‌شوند؛ چرا که تعداد معلمان و دبیران کم شده و باعث درآمدزایی این وزارتخانه خواهد شد. 

وزیر علوم ادامه داد: همچنین، نخبگانی که در رشته‌های علوم تجربی جذب رشته‌های پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و ... نمی‌شوند را باید به سمت رشته‌های علوم فنی و مهندسی و ریاضی و انسانی جذب کنیم تا آن رشته‌ها تقویت شوند. 

زلفی گل با اشاره به اینکه می‌توان در دیپلم ۲ تا ۳ درس اختیاری گنجاند تا اگر دانشجویی قصد ادامه تحصیل در هر رشته تجربی، انسانی، ریاضی و ... را دارد آنها را بگذراند؛ اضافه کرد: اگر یک دیپلم داشته باشیم، بخش قابل توجهی از نخبگان به سمت رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه دانشگاه‌های دولتی سوق داده می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته