دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد روح‌الامین در گفت‌وگو با آنا:

تجربه کار گرافیکی برای سیدالشهدا(ع) جذاب است/ افتخاری برای یک پیرغلام اباعبدالله(ع)

تجربه کار گرافیکی برای سیدالشهدا(ع) جذاب است  افتخاری برای یک پیرغلام اباعبدالله(ع)
طراح برجسته در حوزه گرافیک کشورمان گفت: عناصری که در پوستر «پیرغلام» به کار رفته همه نشان از ارادت خالصانه به امام حسین(ع) دارد که گویی به لباس این پیرغلام دوخته شده و به آن افتخار می‌کند.
کد خبر : 923747

محمد روح الامین طراح برجسته حوزه گرافیک کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره طراحی پوستر و نشان پیرغلام برای اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: این تجربه با موضوع سیدالشهدا برایم خیلی حائز اهمیت بود. طبیعتا برای تولید چنین محصول تبلیغی و رسانه‌ای با چالش‌هایی هم در روزگار کنونی روبه‌رو بودیم.

وی افزود: ما همه تجربه‌های گذشته تا حال را استفاده کردیم تا یک کار خلاقانه خلق کنیم.

روح‌الامین اظهار کرد:‌ عناصری که در گوشه و کنار آیین عزاداری حسینی هست همه نشان از ارادت به امام حسین(ع) دارد و در فرهنگ ما نیز موجود است مثل دست به سینه بودن و عرض ارادت داشتن به این شیوه به امام حسین(ع) و اینکه در یک نقطه تلاقی ما با کلمه پیرغلام که گویی در لباس این پیرغلام در پوستر دوخت شده و به آن افتخار می‌کند.

این طراح برجسته کشورمان با اشاره به اینکه اقتضای گرافیک سفارش است، گفت: اصلا اثری که سفارشی در گرافیک نباشد اثرگذار و ماندگار نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر طرح زدن این کار زمان کشید، گفت: طرح زدن یک امر و به ایده رسیدن چیز دیگری است، چراکه طرح زدن خالی کافی نیست این کار تقریبا ده روز طول کشید تا به ایده برسم.

اجلاس پیرغلامان حسینی نهم تا یازدهم مرداد 1403 در کرمان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته