دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1403 - 10:45

رأفت: باز هم پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است/ قرارداد برخی از لیگ برتری‌ها نزدیک به قرارداد طارمی با اینتر است

رأفت: باز هم پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است  قرارداد برخی از لیگ برتری‌ها نزدیک به قرارداد طارمی با اینتر است
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: رقم قرارداد برخی خرید‌های تیم‌های لیگ برتری نزدیک به قرارداد طارمی با اینتر است ولی باز هم مدعی اول قهرمانی پرسپولیس خواهد بود.
کد خبر : 923234

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه فعالیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات کمتر از دیگر مدعیان قهرمانی بوده، اظهار کرد: هیچ تضمینی نیست ملی‌پوشان پرسپولیس که به تراکتور رفته‌اند، در آن تیم هم بازی‌های بسیار خوبی ارائه کرده و همان عملکرد را داشته باشند. بعد از رفتن اوسمار ویرا، پرسپولیس مربی بسیار خوبی آورده و به نظرم گاریدو می‌تواند موفق شود. گاریدو شناختی از فوتبال ایران ندارد ولی تمرینات را خیلی زود شروع کرده و مشخص است متوجه حضور در تیم بزرگ پرسپولیس شده، نگرانی هواداران طبیعی است، چون تیم‌شان را دوست دارند ولی با توجه به اینکه امور تیم و باشگاه خیلی خوب جلو می‌رود، باز هم مدعی اول قهرمانی پرسپولیس است. 

پرسپولیس باید در چند پست یارگیری کند

وی ادامه داد: پرسپولیس همیشه برای قهرمانی بسته شده و در ظاهر رقبا در فصل نقل و انتقالات موفق‌تر هستند ولی هیچ یک مدعی اول نیستند و بخت پرسپولیس بیشتر از آنها خواهد بود. جدایی سه ملی‌پوش پرسپولیس و رفتن به تراکتور، به سود تیم خواهد شد. پرسپولیس در آرامش فصل را دنبال می‌کند. هواداران کمک زیادی می‌کنند تا تیم نتیجه بگیرد و به سرمربی، مربیان و بازیکنان انگیزه مضاعف می‌دهند و به آنها یادآوری می‌کنند در چه تیم بزرگی هستند. بازیکنانی که از پرسپولیس رفتند اگر می‌ماندند باعث به حاشیه رفتن تیم می‌شدند. مشخص است که پرسپولیس باید در چند پست یارگیری کند و مدیریت و کادرفنی می‌دانند تیم نیاز به تقویت دارد تا بتواند در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا نتایج خوبی بگیرد. پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است و این موضوع در طول فصل عیان می‌شود.

چهار تیم مدعی قهرمانی هستند

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد اینکه دیگر مدعیان قهرمانی را چطور رقبایی می‌بیند، عنوان کرد: در ۲۳ دوره قبلی لیگ برتر تنها یک بار استقلال خوزستان به عنوان یک تیم گمنام قهرمان شد، پاس و سایپا که دیگر در سطح اول نیستند، فولاد هم دچار افت شده وگرنه دو قهرمانی دارد، دیگر قهرمانی‌های برای پرسپولیس، سپاهان و استقلال است. در این دوره هم این سه تیم با تراکتور مدعی خواهند بود. هر چهار تیم هم هواداران زیادی دارند و در داخل و خارج از خانه حمایت روی سکو‌ها را حس می‌کنند. فاصله‌ای که پرسپولیس با دیگر قهرمان‌های لیگ برتر دارد و اینکه ۷ قهرمانی از ۹ قهرمانی‌اش در لیگ برتر، در ۸ دوره اخیر رقم خورده، طبیعتاً احتمال قهرمانی‌اش را از سایر حریفان بیشتر می‌کند. تیم‌های که هزینه‌های گزافی می‌کنند و برخی خریدهای آنها نزدیک به قرارداد مهدی طارمی با اینتر است، نمی‌توانند کیفیت طارمی را از خرید‌های خود انتظار داشته باشند.

حرفه‌ای رفتار نکردیم

رأفت با اشاره به اینکه قانون سقف بودجه برای باشگاه‌ها مانع حرفه‌ای شدن آنهاست، عنوان کرد: هزینه‌های بسیار زیادی برای بازیکنانی می‌شود که کیفیت بازی آنها در اندازه قراردادشان نیست. اجازه دهند تا بازیکنان خارجی با کیفیت با ارقامی که به داخلی‌های بی کیفیت داده می‌شود جذب شوند تا در لیگ نخبگان آسیا توان رقابت با تیم‌های مطرح عربی را داشته باشیم. تعداد بازیکنان خارجی نسبت به فصل قبل بیشتر شده ولی ۱+۵ بازیکن خارجی را می‌توان بیشتر کرد. دیگر قهرمانی در آسیا برای تیم‌های ما خیلی سخت شده است. حرفه‌ای رفتار نکردیم و پشتوانه خوبی در رده جوانان و امید نداریم تا سن بازیکنان بالا برود و فاصله ما با رقبای آسیایی بیشتر شود.

گل‌محمدی به فولاد کمک می‌کند

وی درباره اینکه یحیی گل‌محمدی می‌تواند در فولاد خوزستان موفق شود، تصریح کرد: گل‌محمدی به نسبت سال‌هایی که مربیگری کرده نتایج خوبی گرفته و ثابت کرده مربی با دانشی است. هواداران فولاد نگاه مثبتی به او دارند و این موضوع بار روانی انگیزشی خوبی به این مربی می‌دهد. قطعاً می‌تواند به فولاد کمک کند ولی فراموش نکنیم سال‌های زیادی از آخرین قهرمانی فولاد می‌گذرد و این تیم دچار افت شده است. گل‌محمدی بازیکن فولاد بوده و مربی موفقی نشان داده، به او اعتماد و اطمینان خواهد شد و اگر مدیران باشگاه بتوانند خواسته‌های او را اجرایی کنند، می‌توانند یکی از نیم‌های موفق لیگ بیست و چهارم شوند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته