دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1403 - 18:34

منابع مصری: با تصمیم اسرائیل، مذاکرات آتش‌بس در غزه متوقف شد

منابع مصری: با تصمیم اسرائیل، مذاکرات آتش‌بس در غزه متوقف شد
مسئولان مصری که در قاهره، با هیئت مذاکره کننده اسرائیل دیدار کرده بودند، به طرف فلسطینی خبر دادند که مذاکرات با تصمیم این رژیم، متوقف شده است.
کد خبر : 923089

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مصری خبر داد که مذاکرات غیر مستقیم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی، عملاً با تصمیم این رژیم متوقف شده است.

به گفته این منابع، مسئولان مصری به طرف‌های فلسطینی گفته‌اند که حامل هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات نیستند. این مسئولان، پیش از این در قاهره، با هیئت مذاکره کننده اسرائیل دیدار کرده بودند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، چهارشنبه هفته گذشته به نقل از «دیوید بارنیا» رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) نوشت که او از شروط جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل برای توافق با گروه‌های فلسطینی و برقراری آتش‌بس انتقاد کرده است.

نتانیاهو به‌تازگی شروط جدیدی برای امضای توافق با گروه‌های فلسطینی مطرح کرده است که حتی مقامات اسرائیلی نیز اکنون به آن معترض هستند.

نتانیاهو در شروط جدید خود خواستار تسلط ارتش این رژیم بر محور «فیلادلفیا» در جنوب غزه و گذرگاه «نتساریم» در مرکز این منطقه و جلوگیری از جابه‌جایی نیرو‌های مقاومت از جنوب غزه به شمال شده است.

دیوید بارنیا با انتقاد از این شروط گفت اسرای زن اسرائیلی در غزه زمانی ندارند تا زمان ایجاد سازوکار‌های جدید در غزه منتظر بمانند.

رئیس موساد در ادامه اشاره کرد که ایجاد سازوکار نظارتی برای افرادی که به شمال غزه بازخواهند گشت، چند هفته طول خواهد کشید.

وی همچنین گفت که پافشاری نتانیاهو بر شروط جدید در مذاکره با حماس ممکن است منجر به ناکامی توافق با حماس شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته