دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1403 - 15:17

حماس: نتانیاهو به دنبال شکست مذاکرات آتش‌بس است

حماس: نتانیاهو به دنبال شکست مذاکرات آتش‌بس است
منابع وابسته به حماس از تداوم کارشکنی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه خبر دادند.
کد خبر : 921960

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از العربی، «عزت الرشق» از رهبران حماس اعلام کرد که نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌های اضافی، به دنبال ممانعت از دست یابی به توافق آتش بس است و تعلل می‌کند.

وی تاکید کرد که تلاش‌های گسترده و بی‌وقفه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای افزودن بند‌ها و موضوعات جدید به طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس و مبادله اسرا، ثابت می‌کند که او همچنان در حال طفره رفتن و تعلل و تلاش برای یافتن راهی جهت به شکست کشاندن مذاکرات و ممانعت از دستیابی به توافق است.

در حالی که پس از موافقت حماس با طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس و مبادله اسرا، مذاکرات بار دیگر ازسرگرفته شده، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از احتمال سنگ‌اندازی مجدد نتانیاهو در این مسیر خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد که نتانیاهو بند‌هایی به طرح پیشنهادی واسطه‌ها اضافه کرده که ممکن است مذاکرات را بار دیگر به بن‌بست بکشاند.

قبل از این نیز برخی مسئولان اسرائیلی اعلام کرده بودند که نتانیاهو چند مرتبه در لحظات پایانی، مذاکرات را به بن‌بست کشانده و مانع از رسیدن به توافق شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌داند که پایان جنگ در غزه به معنای پایان نخست وزیری او خواهد بود برای همین همه تلاش خود را بکار می‌گیرد تا از دستیابی به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در غزه جلوگیری کند.

از سوی دیگر «حسام بدران» از رهبران حماس بیان کرد: اداره غزه پس از جنگ، موضوعی داخلی است و ما روز پس از جنگ غزه را با هیچ طرف خارجی مورد بررسی قرار نمی‌دهیم.

وی افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم که به طرفی که مذاکراتی را به بن بست می‌کشاند، فشار آورند و او را مجبور به توقف جنگ غزه کنند.

بدران تاکید کرد: ایستادگی و پایداری ملت و مقاومت سلحشور ما، کابینه اشغالگر را مجبور به تن دادن به خواسته‌های مردم ما و حقوق فلسطینیان کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته