دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قرائتی: اقامه نماز جماعت در مدارس نهادینه شود

قرائتی: اقامه نماز جماعت در مدارس نهادینه شود
حجت الاسلام قرائتی در نشست اجرایی سازی تفاهم نامه منشور اقامه نماز در مدارس غیر دولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: توجه به برگزاری نماز و اقامه نماز جماعت در مدارس کشور نهادینه شود.
کد خبر : 923087

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نشست اجرایی سازی تفاهم نامه منشور اقامه نماز در مدارس غیر دولتی به بیان ویژگی‌های اقامه نماز و قیام عاشورای حسینی (ع) و اشاره به آیات قرآن پیرامون نماز پرداخت و گفت: تقویت آموزه‌های دینی و توجه به اعتقادات مذهبی و اسلامی در مدارس کشور باید با شیوه‌های موثر تربیتی برای فرزندان و نسل آینده تبیین شود.

حجت الاسلام قرائتی در نشست مشترک ستاد اقامه نماز و سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش که طی آن تفاهم نامه منشور اقامه نماز در مدارس غیر دولتی به امضاء رسید، بر ترویج شعائر اسلامی، تبیین فرهنگ عفاف و حجاب، تبلیغ مبانی اعتقادی و توجه به اقامه نماز جماعت در مدارس کشور تاکید کرد و افزود: دانش آموزان امروز، آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند و تربیت قرآنی و معنوی موجب آرامش و نشاط مومنانه جامعه خواهد بود.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این نشست گفت: منشور اقامه نماز در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی به منظور ایجاد بستر‌های مناسب برای تقویت شایستگی‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی مدیران، معلمان و دانش آموزان این مدارس و حضور آگاهانه نسل نو در احیای فرهنگ اقامه نماز، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در این منشور، اظهار کرد: دوره آموزشی درست خوانی نماز ویژه آموزگاران پایه سوم و دبیران پایه هشتم، دوره آموزشی شیوه‌های فرهنگ سازی نماز در مدارس (طرح مبین) ویژه مدیران جدیدالانتصاب دو سال اخیر، دوره آموزشی شیوه‌های جذب دانش آموزان دختر نو مکلف به نماز ویژه معلمان پایه سوم ابتدائی دخترانه، دوره آموزشی شیوه‌های جذب دانش آموزان نو مکلف پسر به نماز ویژه دبیران دین و زندگی مقطع متوسطه اول پسران و دوره آموزشی ائمه جماعات روحانی مدارس غیردولتی و هیئت امنایی از جمله برنامه‌های طراحی شده در این منشور است.

محمودزاده با تاکید بر تشکیل جلسه هماهنگی اجرای دوره‌ها با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر ستاد اقامه نماز، معاون پرورشی و فرهنگی، رییس اداره مشارکت‌های مردمی و رییس اداره قرآن عترت و نماز در استان‌ها، تصریح کرد: بازه زمانی اجرای دوره‌ها از ۱۵ مرداد لغایت ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه سرفصل‌های آموزشی، منابع آموزشی، نحوه برگزاری بخش مجازی دوره‌ها و نحوه صدور گواهی پایان دوره بر اساس آیین نامه ابلاغی ستاد اقامه نماز خواهد بود، گفت: سهمیه هر یک از کلاس‌ها ۵۰ نفر می‌باشد و افراد شرکت کننده در دوره، صرفا از نیرو‌های شاغل در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی باید باشند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه صدور گواهی شرکت در دوره، برگزاری آزمون مجازی از طریق سایت مرکز تخصصی نماز قم، برعهده ستاد اقامه نماز استان و تامین فضا و محل برگزاری و پذیرایی و دعوت از شرکت کنندگان بر عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته