دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد تولید مسکن در ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد

رشد تولید مسکن در ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد
وزیر راه و شهرسازی گفت:بر اساس اعلام آمار رسمی، رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد که این اقدام دولت سیزدهم رکورد بی سابقه ای است.
کد خبر : 922910

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش در نشست خبری با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: یکی از اقدامات در دولت سیزدهم احتکار زمین است که  نقش بسیار موثری در افزایش قیمت مسکن دارد وهمچنین تخفیف‌های ۴۰ درصدی و طرح کلید به کلید می‌تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سه سال گدشته بیش از ۱۱۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک را در جهت ساماندهی بازار اجاره انجام شدبیش از ۳۲۰ میلیارد تومان با همکاری تعزیرات جریمه اخذ شد.

وی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر از ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهری که به دولت سیزدهم رسیده بود به بهره برداری رسید و در شهر پردیس ۲۷ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود. یکی از بزرگترین مولدسازی‌ها در اجرای طرح مسکن مهر انجام شد.

به گفته وزیر راه؛ بر اساس اعلام آمار رسمی،  رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد که این اقدام در دولت سیزدهم یک رکورد است که این عدد در ابتدای دولت سیزدهم منفی بوده که در مقایسه این دو عدد به خوبی گویای تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته