دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1403 - 00:03

یک شرکت دانش‌بنیان به کمک دامداران آمد؛ تولید محصولی فناور برای جلوگیری از مرگ و میر دام

یک شرکت دانش‌بنیان به کمک دامداران آمد؛ تولید محصولی فناور برای جلوگیری از مرگ و میر دام
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید محصولی فناور شده که قادر است از مرگ و میر دام جلوگیری کند.
کد خبر : 921951

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ محققان یک شرکت دانش‌بنیان که سال 1400 فعالیت خود را در زمینه تولید داروهای گیاهی آغاز کرده  است، موفق به تولید محصول ژل‌درمانی شده‌اند که برای درمان بیماری‌ها در صنعت دام به کار می‌رود.

این محصول بی‌نظیر نمونه داخلی و خارجی ندارد و موجب ارزآوری برای کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «زیست درمان آبادیس» و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: مسئولیت شرکت دانش‌بنیانی را برعهده دارم که در زمینه تولید داروهای گیاهی مستقر در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این دانشگاه در حال فعالیت است.

المیرا ضیاء مطلبی‌پور بیان کرد: این شرکت دانش‌بنیان در تولید داروهای گیاهی، عصاره و اسانس گیاهان دارویی و آنالیز مواد موثره این عصاره‌ها و اسانس‌ها و استفاده از خواص آنها برای درمان بیماری‌ها در صنعت دام و دامپزشکی فعالیت دارد.

یک شرکت دانش‌بنیان به کمک دامداران آمد؛ تولید محصولی دانش‌بنیان برای جلوگیری از مرگ و میر دام

وی عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ با همکاری دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) یعنی اکبر پیرستانی فعالیت خود را آغاز کردیم و در شرکت موفق به اخذ تأییدیه دانش‌بنیان برای محصول ژل درمانی خود شدیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تٔکید بر اینکه براساس چشم‌انداز درپی درآمدزایی برای این شرکت دانش‌بنیان هستیم، ادامه داد: تحقیقات لازم را در زمینه‌های تولید گیاهان دارویی انجام داده‌ایم و موفق به تولید ژل مخصوص درمان شده‌ایم.

درمان بیماری‌های دامی با محصولی دانش‌بنیان

ضیاء مطلبی‌پور درباره اینکه ژل مخصوص دانش‌بنیان درمان چه نیازی از نیازهای کشور و جامعه را برطرف می‌کند؟ چنین پاسخ داد: این محصول در زمینه درمان صنعت دام به کار می‌رود و از ورود داروهای خارجی و خروج ارز جلوگیری می‌کند.

وی تبیین کرد: با توجه به فرمولاسیون یونیک ژل مخصوص دانش‌بنیان درمان، این محصول از بیماری دام‌ها جلوگیری می‌کند و نکته مهم‌تر اینکه محصول مشابه خارجی و داخلی ندارد و موجب ارزآوری کشور شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تبیین کرد: قطعاً محصول ژل مخصوص دانش‌بنیان درمان می‌تواند به کاهش بیماری‌ها در دام‌ها بینجامد و قابل بهره‌برداری و استفاده در حوزه دامپزشکی بوده، چراکه دارای فرمولاسیون یونیک است.

ضیاء مطلبی‌پور درباره ویژگی‌های محصول ژل مخصوص دانش‌بنیان هم گفت: برای تولید این محصول از ضایعات گیاه استفاده شده است.

وی با تأکید بر اینکه اخذ محوز دارای بروکراسی‌های خاصی است و نبود حامیان مالی از دیگر چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است، عنوان کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به این شرکت‌ها کاهش پیدا کند تا محصولات خوبی نصیب کشور شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در پاسخ به این پرسش که آیا حمایت لازم را از سوی دانشگاه، مراکز و نهادهای مربوط با مأموریت خود داشته‌اید و انتظارتان از مسئولان چیست؟ تشریح کرد: دانشگاه با در اختیار گذاشتن زیرساخت‌ها، تمام همکاری‌های لازم را انجام داده؛ اما از هیچ ارگانی حمایت مالی انجام نشده، بنابراین انتظار می‌رود از محصولات یونیک و خاص حمایت‌های مالی از ارگان‌های ذی‌ربط وجود داشته باشد.

ضیاء مطلبی‌پور مطرح کرد: برای رشد و شکوفایی دانشگاه‌ها باید حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت گسترده انجام گیرد و در برندسازی همکاری‌های لازم صورت گیرد و ارتباطات با بازار از طریق مرکز رشد و دانشگاه انجام شود.

وی افزود: شرکت دانش‌بنیان «زیست درمان آبادیس» روی چندین گیاه دارویی و مواد موثره آن و استفاده آن در داروهای گیاهی مورد نیاز صنعت دامپروری و دامپژشکی هم در حال تحقیق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته