دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1403 - 11:19
زارع‌پور مطرح کرد؛

استفاده روزانه ۱۸ میلیون نفر از ایتا/ کاربر فعال بله ۱۲ میلیون و سروش‌پلاس ۱۰ میلیون نفر است

استفاده روزانه ۱۸ میلیون نفر از ایتا  کاربر فعال بله ۱۲ میلیون و سروش‌پلاس ۱۰ میلیون نفر است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روزانه بیش از ۱۸ میلیون نفر از پیام رسان ایتا، کاربر فعال ماهانه بله به بیش از ۱۲ میلیون و تعداد کاربر فعال ماهانه سروش پلاس به بیش از ۱۰ میلیون رسیده است.
کد خبر : 921637

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۸ میلیون نفر از پیام رسان ایتا استفاده می‌کنند، کاربر فعال ماهانه ایتا الان ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: کاربر فعال پیام رسان بله از ۷۵۰ هزار نفر در روز به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده است یعنی ۷ برابر شده است همچنین کاربر فعال ماهانه بله از ۲.۵ میلیون به بیش از ۱۲ میلیون رسیده است.

زارع‌پور با بیان اینکه کاربران فعال سروش پلاس از ۷۰۰ هزار نفر در روز به ۵.۵ میلیون در روز رسیده است، تأکید کرد: تعداد کاربر فعال ماهانه سروش پلاس به بیش از ۱۰ میلیون رسیده است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: ترافیک روزانه بله به حدود ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی تأکید کرد: مجموع ترافیک داخلی و خارجی در ابتدای دولت ۵.۵ تا ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است همچنین ترافیک بین‌المللی ما تقریباً۵۰ درصد و ترافیک داخلی نیز ۳ تا ۴ برابر شده است.

زارع‌پور ادامه داد: وزارت نیرو پر شتاب در همه شهر‌ها انجام کار را دنبال می‌کند، ۳۰۰ تیم حفاری در سراسر کشور بدون وقفه فعالیت می‌کنند. تنها وقفه‌ای که داشتیم برای انتخابات بود، انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری  که در دو دوره برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهارداشت: در مجموع کار در مسیر خودش پیش می‌ورد و الان بیش از ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و به زودی ان‌شا‌الله در چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: بر اساس سند ارزیابی و شاخص‌های ارزیابی میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۲۰ درصد بوده است. آخرین ارزیابی که مرکز ملی فضای مجازی در بهمن سال گذشته انجام داده حدود ۶۰ درصد پیشرفت ملی اطلاعات بوده است.

زارع‌پور تأکید کرد: بر اساس همان شاخص‌ها الان که خدمت شما هستم در این روز‌های پایانی دولت سیزدهم پیشرفت نزدیک ۶۴ درصد است و داریم در واقع ۲۰ درصد پیشرفت ابتدای دولت را با ۶۴ درصد تحویل می‌دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اضافه کرد: کار با جدیت دنبال می‌شود و در هفته‌های آینده به ۶۵ درصد هم خواهیم رسید. در این سه سال به اندازه یک دهه پیش از آن به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته