دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تغییر نام یک حاجی نوجوان در جلسه مباحث غدیریه

تغییر نام یک حاجی نوجوان در جلسه مباحث غدیریه
آخرین جلسه سلسه مباحث غدیریه با موضوع استدلال عقلی، تفسیری و حدیثی در خصوص حقانیت مکتب اهلبیت (علیهم السلام) توسط حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی برگزار گردید.
کد خبر : 919919

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آخرین جلسه سلسه مباحث غدیریه با موضوع استدلال عقلی، تفسیری و حدیثی در خصوص حقانیت مکتب اهلبیت (علیهم السلام) توسط حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی برگزار گردید.

در این جلسه ضمن بیان مطالبی با استناد به کتب و روایت‌هایی از اهل فن، اثبات شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) تشریح و بیان شد که اثبات این واقعه تلخ از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که می‌تواند زمینه‌ای برای اثبات عدم حقانیت جریان مخالف باشد وگرنه اعتبار و عصمت حضرت فاطمه (س) بالاتر از شهادتش می‌باشد و ایشان نیازی به شهادت ندارند. این مسئله از آنجایی مهم است که نشان می‌دهد دیگران حق نیستند و در این زمینه اهتمام بر توهین، قصد حمله و جسارت به وی کفایت خواهد کرد.

در واقع شهادت فاطمه زهرا (س) در اصطلاح مفهوم ساز بوده و در اثبات نفاق حائز اهمیت است. چه بسا بر اساس منابع موجود اظهار ندامت و پشیمانی نفر اول در توهین به ساحت مقدس و حرمت دختر رسول اکرم (ص) نیز مشهود است. از طرف دیگری واجب دانستن کتمان حادثه از سوی آنان دلیل محکمی دیگری بر اثبات حقانیت موضوع است.

عصمت بها گرفته از وجود مقدسش

عفت پناه یافته در زیر معجرش

پس از پایان بیانات حجت الاسلام کاشانی نکته قابل تامل و اساسی دیگری در جلسه کلید خورد و اینکه جوان‌ترین حاجی کاروان و آن نوجوان سیزده ساله، بنام «رادین ارباب» اعلام کرد که با مشاورت خانواده تصمیم گرفته است نام خود را در سرزمین وحی تغییر دهد. ایشان به یاد مظلومیت ائمه معصوم خفته در بقیع و به برکت نزول آیات الهی بر پیامبر رحمت در شهر مکه، نام «محمدسجاد» را برگزید. این واقعه مبارک برای محمدسجاد ارباب با اهدای هدایایی به رسم یادبود همراه شد.



تغییر نام یک حاجی نوجوان در جلسه مباحث غدیریهاما نزدیک‌تر شدن به انتهای دوره سفر حج و شنیدن صدای پای ماه محرم، دلتنگی‌های حاجیان دانشگاهی حاضر در مکه را بیشتر کرده است. در این جلسه‌ای که فضای آن سراسر معنوی است، حاج مهدی عسگری ازخادمین پر افتخار کاروان و مداح اهل بیت علیهم السلام با نوای دلنشین و نفس گرمشان حال و هوای دیگری به فضا بخشیدند.

حجت الاسلام والمسمین سرلک هم در این جلسه سراسر نور با اقامه نماز مغرب و عشا شور و شعوری دوچندان به محفل بخشید.

وی در ادامه عنوان کرد: به خاطر اعتبار ائمه معصوم و اهل بیت علیهم السلام است که با توسل به آنها می‌توان راه خدایی را پیدا کرد که برای ما معرفی کرده‌اند. در واقع رسیدن به توحید و بندگی، سیر و سلوک در مسیر خدایی است که اهل بیت علیهم السلام معرفی کرده و توصیف آل الله در این زمینه، توصیف به جا و درستی خواهد بود. همچنین ایشان توصیه کرد که در فرصت باقی مانده از سفر حج دعاها، راز ونیاز‌ها و عبادت‌هایمان را فقط برای همین خدا انجام دهیم و تقرب خویش به خالق یکتا را از این طریق بیشتر نماییم.

تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن

که خواجه خود روش بنده پروری داند

در واقع روش آل الله و حضرت سیدالشهدا (ع) هم به خاطر سلوک در مسیر همین خدایی بودکه طفل شش ماهه، یاران و جوانانش را فدا نموده و تمامی مصائب و سختی‌ها را به جان خریدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته