دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1403 - 09:30

تقدیر از المپیکی های تیراندازی از سوی وزیر ورزش/ طالبی: همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد+ فیلم

تقدیر از المپیکی های تیراندازی از سوی وزیر ورزش  طالبی: همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد+ فیلم
سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: هدف ما حضور با تمام قدرت است و اینکه تیراندازان بتوانند در المپیک عملکردی نزدیک به خودشان داشته باشد.
کد خبر : 919835

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم طالبی پس از حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در محل تمرینات ملی‌پوشان تیراندازی اظهار کرد: در بانوان تفنگ دو سهمیه داریم و در المپیک در سه بخش نماینده داریم. چهل امیرانی در ۱۰ متر و امینی در ۱۰ متر و سه وضعیت در المپیک شرکت می‌کنند. در سه وضعیت مشکلات همیشگی داشتیم و آقای قربانی با جایی که مقدور بود تمهیدات لازم را اندیشید.

وی در ادامه افزود: در تفنگ بادی دو نماینده داریم و آماده هستیم و برنامه ریزی‌ها از یک سال پیش انجام شده و برنامه‌ها عملیاتی شد و تیراندازان آمادگی خوبی دارند. هدف ما حضور با تمام قدرت است و اینکه تیراندازان بتوانند عملکردی نزدیک به خودشان داشته باشد، عملکرد مطلوبی است.

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان گفت: بعضاً هزینه سفرها توسط خود رئیس فدراسیون تامین شد. رقابت در جهان بسیار بالا است و رکوردها در مونیخ بسیار بالا بود. برزیل موفق ترین حضور تیم با سه فینالیست بود. رقابت در برزیل سخت بود چون آخرین مرحله توزیع سهمیه بود. در باکو عملکرد نسبتا خوبی داشتیم.

وی تاکید کرد: بچه ها دارای ثبات رکوردی هستند، البته چهل امیرانی چند روز قبل از مونیخ سلاح خود را عوض کرده بود و انتظار داشتیم این موضوع عملکرد او را تحت تاثیر قرار دهد. در مجموع الان شرایط مطلوبی دارند و همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد و همین که عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارند خوب است.

یوسف آجرلو، سرپرست سازمان تیم‌های ملی نیز گفت: در دو دوره و در ۲۰۱۰ مه‌لقا جام بزرگ اولین سهمیه و این دوره هانیه رستمیان اولین سهمیه کاروان آن گرفت که ارزش تیراندازان ما را نشان می دهد 

وی در ادامه افزود: شرکت ملی گاز هندوستان اسپانسر تیراندازی هستند اگر یکی از شرکت های بزرگ اسپانسر ما شوند و سرمایه گزاری خوبی با حمایت وزارت ورزش و مجلس انجام شود، در این رشته جایگاه واقعی خود را در دنیا به نمایش می‌گذاریم. ما استعدادهای زیادی در این رشته داریم و نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم.

علیرضا هامونی حقیقت نیز عنوان کرد: به جز یک فینال، هانیه رستمیان در تمام فینال‌ها در سال گذشته حضور دارند. اینکه در بین برترین‌ها قرار گرفته شود و فینالیست شوند اتفاق بزرگی است و این امر ان‌شاءالله در المپیک پاریس تکرار می‌شود. موضوع تجهیزات روی استعدادیابی تاثیر زیادی دارد. جوانان به سرعت جایگزین بزرگسالان می‌شوند و ما نیاز تجهیزات داریم.  تیراندازان بادی ما در کلاس بین‌المللی هستند و اگر در فینال باشند و مدال بگیرند جای تعجب وجود ندارد. هانیه در بخشی که مهمات داشتیم سهمیه گرفت.

به گزارش آنا، کیومرث هاشمی در حاشیه حضور در اردوی تیم ملی تیراندازی کشورمان اظهار کرد: در راستای بازدید از اردوهای تیم‌های ملی اعزامی به المپیک، توفیق داشتیم در خدمت رشته‌های وزنه‌برداری و تیروکمان بودیم. هماهنگ می‌کنیم تا در اردوی ورزشکارانی که سهمیه المپیک 2024 گرفته‌اند، حاضر شویم. آمدیم به دست‌اندرکاران فدراسیون تیراندازی، ورزشکاران و مربیان این رشته خسته نباشید بگوییم.

وی درباره شرایط تیراندازی در المپیک 2024 بیان کرد: چهار ورزشکار سهمیه گرفته‌اند و سهمیه بیرانوند در اهداف پروازی برای اولین بار اتفاق افتاده است. ورزشکاران کمتر از 23 روز دیگر باید به المپیک بروند و در بالاترین سطح ممکن رقابت کنند. ان‌شاءالله با اقدامات خوبی که در فدراسیون‌ها و مجموعه ورزش کشور انجام شده، این ورزشکاران بتوانند رکوردهای خودشان را بزنند و در المپیک موفق باشند.


وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که در المپیک انتظار چه نتیجه‌ای از تیراندازان کشورمان دارد، عنوان کرد: فدراسیون‌ها باید نظر فنی بدهند و زود است در این باره قضاوت کنیم. امیدوارم تعدادی از بچه‌ها به فینال صعود کنند. رقابت برای صعود به فینال خیلی نزدیک است، اما نشدنی نیست و ممکن است اتفاقات خوبی بیفتد. بچه‌ها کار خودشان را می‌کنند و اگر روز مسابقه روزشان باشد، می‌توانند موفق باشند.

هاشمی در مورد اهمیت تأمین تجهیزات تیراندازان ایران خاطرنشان کرد: فدراسیون تیراندازی از لحاظ تجهیزات، یکی از فدراسیون‌های مورد توجه ماست و شایسته این توجه است. اگر تجهیزات را از تیراندازی بگیرید، ورزشکاران نمی‌توانند کاری کنند. مجموعه ورزش کشور باید بیشتر حمایت کند و این حمایت‌ها حداقلی است. فدراسیون هم تلاش می‌کند و تلاش ما بر این است که این اتفاق بیفتد.


وی در ادامه اظهارات خودش گفت: تلاش می‌کنیم همانند بعضی کشورها، از ظرفیت سایر وزارتخانه‌ها برای تیم‌های ملی رشته‌های ورزشی به‌ویژه المپیکی استفاده کنیم تا این وزارتخانه‌ها به‌عنوان یک حامی، از رشته‌های مختلف حمایت کنند. هر وزارتخانه برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خودش می‌تواند از یکی دو رشته حمایت کند؛ به‌ویژه رشته‌هایی که در المپیک یا مسابقات جهانی، حرفی برای گفتن دارند. این طرح در حال آماده شدن است و باید به تأیید دولت برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته