دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چشم پوشی از لجبازی‌های تاکتیکی و میدان دادن به جوانان

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟
کارشناسان و تحلیل گران به گرت ساوتگیت و ستاره هایش توصیه می‌کنند بهتر شوند؛ به باور آنها سرمربی سه شیر‌ها باید از لجبازی دست بردارد، اشکالات سیستم بازی را برطرف کرده و استفاده بهینه ایی از جوانان در یورو ۲۰۲۴ داشته باشد.
کد خبر : 919454

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا پیش از آنکه رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در کشور آلمان آغاز شود، تیم ملی فوتبال انگلیس معروف به «سه شیرها» جدی‌ترین مدعی قهرمانی جام ملت‌های اروپا به شمار می‌رفت.

این تیم با توجه به در اختیارداشتن بازیکنان جوان و با استعداد فراوانی از جمله جود بلینگام، آدام وارتون، کوبی ماینو، بوکایو ساکا، کول پالمر و انتونی گوردن در کنار بزرگانی همچون فیل فودن، دکلان رایس، کونور گالاگر، ترنت آلکساندر آرنولد و کایل واکر از دید رسانه‌ها و هواداران شانس اول قهرمانی محسوب می‌شد.

اما حالا که دو هفته از شروع مسابقات گذشته و دور گروهی به پایان رسیده، چنین باوری کمرنگ شده است. علتش هم ربط به نتایجی دارد که سفیدپوشان مقابل صربستان، دانمارک و اسلوونی کسب کردند.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

زیرا با آن همه نیروی بالقوه و پر انرژی، انگلیس به زحمت یک بر صفر صرب‌ها را مغلوب کرد و دو تساوی پرانتقاد یک بر یک مقابل دانمارک و بدون گل برابر اسلوونی داشت. تیم تحت امر ساوتگیت هرچند به عنوان صدرنشین صعود کرد، اما آنقدر عملکردش بد بود که مقابل هواداران هو شد!

حالا در شرایطی که یکشنبه در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه فلتینس آرنا شهر گلزن کرشن مقابل اسلواکی به میدان خواهد رفت، ۱۰ کارشناس خبره به ساوتگیت و مردانش چنین توصیه‌های کرده اند:

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*آلن شیرر (کاپیتان اسبق انگلیس):تن‌ها راه باقیمانده، بهترشدن است!

گذشته را باید رهاکرد و به افق دور دست نگاه انداخت. از اینجا به بعد در یورو فقط باید در یک مسیر حرکت کنیم؛ این که فقط بهتر و بهتر شویم. این کار را باید انجام داد. قبول کنیم آنچه تاکنون در جام انجام داده ایم، کافی نبوده، چون با این شرایط سخت می‌توان به مراحل بالاتر رسید. در بازی با صربستان و دانمارک به واقع ضعیف ظاهرشدیم و مقابل اسلوونی این انتظار بود که توان واقعی مان را آشکارکنیم. انتظار من این بود که به انتقادات واکنش نشان دهیم. صرفنظر از چند دقیقه، اما تیمی را دیدیم که همان فوتبال کند را ارائه می‌کرد. در حالیکه به تغییرات سریع احتیاج داشتیم. حالا که حرف به اینجا رسید، اجازه دهید صادقانه بگویم هر چند بی باخت از مرحله گروهی صعود کردیم و تنها یک بار دروازه مان بازشد، اما مدلی که بازی کردیم، به هیچوجه رضایت بخش نبود. بدون شورو هیجان کافی بازی کردیم و مقابل دو حریف ضعیف تنها دو گل زدیم. در حالیکه از مرحله یک هشتم نهایی وضعیت کاملا فرق می‌کند. باآن شکل بازی، کاری نکردیم که ترس به جان حریفان از رویارویی با ما افتد. مرتب می‌گوییم تیم مان توانایی زیادی دارد، اما ساوتگیت نتوانسته بالانسی لازم در تیم ایجادکند. او موفق نشده بهترین بازی‌ها را از بازیکنانش بگیرد. در واقع بزرگترین نیاز ما همین است؛ این که از قابلیت‌ها درست استفاده کنیم.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*تریور استیون (وینگر سابق انگلیس):احتیاج به سرعت بیشتری هست

آنچه برای تیم ملی در شرایط کنونی آرزو می‌کنم، یکسری تغییر و تحولات شخصی است. به عبارتی به انرژی بیشتری احتیاج داریم. به این که در موقعیت‌ها سختگیرانه‌تر عمل کنیم. همینطور سرعت بیشتری هم داشته باشیم.

دور گروهی را به هرشکل پشت سرگذاشتیم. حالا فقط باید برنده بود. اگر نتوانیم این انرژی و سرعت بیشتر را به بازی مان اضافه کنیم، نمی‌توانیم به هدف اصلی که قهرمانی است، برسیم.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*جرمین جناس (بازیکن سابق):اشکال سیستم گرفته شود

در نهایت صداقتف باید اعتراف کرد آن کیفیتی که هواداران انتظارش را داشتند، از تیم ملی نگرفتند. فکر می‌کنم آنها با دل نگرانی‌های زیادی ورزشگاه را ترک کردند. به نظر من سیستم بازی تیم ملی اشکال دارد تا جایی که حتی فیل فودن با وجود کلی تلاش نمی‌تواند چیزی در آن به دست بیاورد. از طرفی برای ایجاد تحول و ادامه راه تا فینال هیچ راهی برای سه شیر‌ها نمانده که تحولی اساسی در خط حمله اش ایجادکنند. واقعا برای آنها با این همه پتانسیل خجالت آور است که از نظر آماری کیفیت موقعیت‌های شان بین تیم‌های جام کم باشد و در رده ۱۹ از جمع ۲۴ تیم جای بگیرند.

حتی از نظر شوتزنی هم با ۲۹ شوت زده در رده هفدهم بین تیم‌ها جای می‌گیرند که این نیز جای حرف دارد.

با در نظرگرفتن این موارد، باید تغییر گسترده و آشکاری در خط حمله ایجاد شود. باید خیلی بیشتر تیم شوت زد و موقعیت ایجاد کرد. با این آمار کم قطعا هیچ تیمی نمی‌تواند به دستاوردی برسد.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*روی کین (بازیکن سابق):انگلیس از ذخیره هایش استفاده نمی‌کند

به نظر من تیم ملی انگلیس اکنون با چند ایراد کلی مواجه است. از جمله این که گرت ساوتگیت، سرمربی اش نمی‌داند از نیرو‌های ذخیره چطور استفاده کند. من از خود می‌پرسم، آیا وقتی جود بلینگام خوب بازی نمی‌کند، گزینه دیگری که جایش را در زمین بگیرد، وجود ندارد؟ این در حالیست که روی نیمکت مربی «کول پالمر» را دارد. بازیکنی که تقریبا آماده نشان می‌دهد و با انگیزه هم است. او در دقایقی که به میدان آمد، شرایط بهتری ایجاد کرد. خودمن هر وقت که می‌دیدم صاحب توپ می‌شود، آدم حس می‌کند اتفاق خوب و مثبتی در حال رخ دادن است. حالا هم ساوتگیت بهتر است لجبازی را کناربگذارد. او اگر به این انتقادات گوش دهد و بازیکنانی مثل پالمر را در ترکیب اش بگذارد، حتما بهتر نتیجه خواهد گرفت.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*گویلم بالاگو (گزارشگر قدیمی انگلیس):تیم نباید به بلینگهام تکیه کند

با این سه بازی حالا مشخص است که تیم ملی خیلی زیاد از جود بلینگام در بازی کار طلب می‌کند. در واقع تیم بر مبنای حضورش شکل گرفته است. من با این که او به مرور زمان، کارگردانی در تیم ملی شود، مخالفتی ندارم. اما همه چیز را بر مبنای او قراردادن، اشتباه است و نتیجه اش نیز این می‌شود که با حرکت کردن اش، تیم به جریان می‌افتد با ایستا ماندن اش، تیم مثل سه بازی اخیر در جا می‌زند.

به اعتقاد من بازی گرفتن از بلینگام مثل کاری که تونی کروس در رئال مادرید و تیم ملی آلمان انجام می‌دهد، اشتباه است. در رئال کروس مدیریت می‌کند و ثمره اش می‌شود درخشش بلینگام، اما این که اکنون ستاره رئالی همه کاره تیم در زمین شود، غلط است.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*یان دنیس (گزارشگر قدیمی انگلیس):ساوتگیت به پالمر اعتماد کند

در مقایسه با تیم‌های مثل فرانسه و هلند که مدعی جام هستند و در گروه شان اول نشدند، تیم انگلیس بهتر عمل کرد و سرنوشت اش را خود رقم زد، اما کیفیت بازی هایش به هیچوجه راضی کننده نبود.

به همین خاطر وقتی سوت بازی سوم به صدا درآمد و بازیکنان برای قدردانی به سمت تماشاگران رفتند، هو شدند. شاید همین رفتار باعث شود تا تیم ملی به خود بیاید و در مسیر تغییر حرکت کند.

در این شرایط فکر می‌کنم ساوتگیت بهتر است بیش از پیش به نیرو‌های ذخیره اش مثل پالمر و ماینو اعتمادکند. از این بابت ضرر نخواهد کرد.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*جو هارت (دروازه بان سابق سه شیرها):از ماینو و گوردون بیشتر استفاده شود

خیلی نمی‌توانم وارد جزییات مشکلات شوم. چون این مورد را به کارشناسان واگذار می‌کنم که نگاه دقیقی دارند. اما به عنوان یک عضو سابق، می‌توانم از بازی جوانانی مثل ماینو و پالمر تعریف کنم. فکر می‌کنم در ادامه جام تیم ملی به سمت استفاده بیشتر از این نفرات برود. جوانانی حتی مثل گوردون می‌توانند تیم ملی را از حالت خنثی بودن خارج کنند. آن هم در شرایطی که بازیکنانی مثل بلینگام، رایس یا فودن خسته هستند، می‌توان به این شکل تعادلی در تیم ملی رسید.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*آنژه پوستوگلو (سرمربی تانتهام):جوانان گره‌ها را بازمی کنند

تا ۱۲ ماه قبل بازیکنانی مثل کوبی ماینو، آدام وارتون و کول پالمر در شرایطی که جزو ۴۰ بازیکن برتر انگلیس قراربگیرند، نبودند. اما آنها در فصل اخیر قابلیت‌های شان را اثبات کردند. پیشرفت کردند و بهتر شدند. حالا این وظیفه مربی است که بازیکنان جوانی که از راه می‌رسند و قادرند گره کار را باز کنند، فرصت دهید. به نظر من در این جام با توجه به اتفاقاتی که در تیم ملی انگلیس رخ داده، زمانش رسیده و حالا فقط کافی است که به این جوانان شایسته مجال خودنمایی بیشتر داده شود. آنها به طور قطع می‌توانند اعتماد را به خوبی پاسخ داده و بازیکنان کلیدی باشند.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*گری نویل (ملی پوش سابق):بلد باشیم از استعداد‌ها درست استفاده کنیم

تیم ملی کول پالمر، بوکایو ساکا، جود بلینگام، کوبی ماینو و فیل فودن را دارد. این‌ها استعداد‌های بسیار بزرگی هستند، اما مثل این که بلد نیستیم از توانایی‌های شان درست استفاده کنیم. به نظر من در سه بازی اخیر در جام این گروه را بد مدیریت کرده ایم. آنقدر بد که دنیای فوتبال از ما می‌پرسد چرا انگلیس قادر نیست بین این همه پدیده هماهنگی ایجادکند؟ به نظر من انگلیس باید این مساله را حل کند.

10 توصیه کارشناسان به ساوتگیت برای موفقیت سه شیر‌ها در یورو ۲۰۲۴ چیست؟

*گری لینه کر (کاپیتان اسبق تیم ملی):ساوتگیت از تصمیمات اشتباه دست بردارد

بازی سوم هر چند کمی متفاوت با دو مصاف قبلی در جام از تیم ملی بود، اما بازهم یک نمایش خسته کننده از سه شیر بود. شاید همان کیفیت نازل برای صدرنشینی در گروه کافی است، اما از طرفی بیانگر زحمت و سختی بسیار بازیکنان به منظور ایجاد موقعیت گلی مشخص بود. از سویی نمایانگر همان تصمیمات عجیب تاکتیکی ساوتگیت بود. تصور می‌کنم مربی به بلینگام و فودن گفته بود هر دو در بازی هستند و یکی در جناح چپ بازی خواهد کرد و دیگری شماره ۱۰ را دارد. اما رفتار‌های آنها در زمین خنده دار بود که چطور بلینگام را حتی در نقش یک وینگر چپ می‌دیدیم. به نظر من جود به همین خاطر یک شب ضعیف دیگر را تجربه کرد. چرا؟ چون در مسیر تصمیمات اشتباه ساوتگیت حرکت کرد. البته در نیمه دوم بازی دیدم کمی از نظر ایجاد موقعیت گل بهتر شدیم، آن هم وقتی به حریف فشار را افزایش می‌دهیم. اما حالا که کار در دور گروهی خاتمه یافته، باید از پافشاری بر تصمیمات اشتباه دست برداریم. به باور من بلینگام و رایس باید به خط میانی بازگردند. از کونور گالاگر در ترکیب اولیه استفاده شود و از انرژی کوبی ماینو در ادامه راه بهره گرفته شود. به این نحو تیم به شور بیشتری می‌رسد و در عین حال از همه قدرت جوانی اش سود می‌برد. این تیم بازیکن جوان و با استعداد زیاد دارد و نباید از این ویژگی خوب، بد استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته