دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1403 - 15:34

اهداف مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری

اهداف مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اهداف مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.
کد خبر : 919253

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت، شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش با حضور مسئولان، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت«کرسی تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم» در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مجتبی ملکی‌چوبری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان و دستگاه‌های دروغ پراکنی غرب به دنبال آن هستند که رأی مردم رو بی اثر جلوه دهند و مردم را از مشارکت در انتخابات منع می‌کنند که طبیعتاً مشارکت بالا با پشتوانه آرای مردمی دولت منتخب و رئیس جمهور منتخب را چه در سیاست‌های داخلی و چه در سیاست‌های خارجی و در مذاکرات بین‌المللی تقویت می‌کند.

وی با برشمردن ابعاد شخصیتی شهید رئیسی عنوان کرد: شهید رئیسی غنیمتی بود برای نظام و انقلاب و فقدان وی خلاء وجودی برای همه ما بود گرچه وی به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود، رسید؛ اما در این میان وظیفه ما، مشارکت جدی و حضور حداکثری در انتخابات است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اهداف مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیر، مطرح کرد: هدف اولیه مشارکت حداکثری، حضور همه اقشار جوانان و مردم در پای صندوق‌های رای بوده و هدف ثانویه این مشارکت، انتخاب اصلح است. اصل بر انتخاب رئیس جمهور، شاخص‌هایی بوده که مقام معظم رهبری در مطالب خود بیان کردند. رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به نظام جمهوری اسلامی از جمله شاخصه‌هایی است که حضرت آقا رهنمود دادند.

ملکی‌چوبری تأکید کرد: همه باید انتخاب آگاهانه، مدبرانه و انتخاب اصلح داشته باشند تا رئیس جمهور منتخب رهرو راه شهید رئیسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به دستاورد‌های دولت شهید رئیسی در استان گیلان، ادامه داد: بهره‌برداری از آزادراه لوشان - رودبار و رشت، افتتاح راه آهن کریدور جنوب به شمال که مدت‌ها رها شده بود و در دولت شهید رئیسی بعد از شهادت وی افتتاح شد در واقع پیوندی که سیستم حمل و نقل ریلی کشور، جنوب کشور را تا منطقه تجاری اقتصادی بندرانزلی متصل کرد از جمله اقدامات موثری بود که در دولت شهید رئیسی صورت گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود، باید متوسل به قدرت‌های سلطه در دنیا شویم اگر روح خودباوری و ما می‌توانیم را قبول نداشته باشیم، باید به سراغ کشورهایی مانند آمریکا برویم؛ اما دولت شهید رئیسی، دولتی بود که از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

ملکی‌چوبری تشریح کرد: فردی را که انتخاب می‌کنیم باید مانند شهید رئیسی اصلح و سعه صدر داشته باشد. یکی از ویژگی‌های دولت شهید رئیسی و شخص رئیسی، داشتن اخلاق اسلامی بود شهید رئیسی کنایه‌ها، بد اخلاقی‌ها و ناملایمت‌ها را تحمل می‌کرد؛ اما چیزی به زبان نمی‌آورد از تهمت‌هایی که به وی می‌زدند و از نسبت‌هایی که به وی می‌دادند، ناراحت می‌شد؛ اما هیچ نگفت. دولت شهید رئیسی، دولتی مردم‌دار و همیشه بین مردم، متواضع، افتاده از جنس مردم بود و روحیه جهادی و خستگی ناپذیر داشت.

وی ادامه داد: شهید رئیسی مردمی از دل مردم و از بطن مردم بود. شخصی ولایت مدار بود اکثر وزرا و کابینه دولت وی این ویژگی را داشتند با وجود اینکه همه امکانات و منابع کشوربه عنوان رئیس جمهور در دست وی بود؛ اما گوش به فرمان حضرت آقا بود. از آقا مشورت می‌گرفت و بدون اذن حضرت آقا، قدمی برنمی‌داشت و این از ویژگی‌های دولت شهید رئیسی بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با دعوت از مشارکت حداکثری مردم و جامعه دانشگاهی تبیین کرد: روز ۸ تیر، بار دیگر مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی با انتخابی آگاهانه و با تکیه بر مؤلفه‌ها و شاخصه‌های دولت شهید رئیسی به دشمنان قسم خورده انقلاب نشان خواهند داد، این ملت پای انقلاب و ولایت فقیه خواهند ایستاد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته