دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد؛

هوشمندسازی کارت معاینه طبی آمبولانس‌های خصوصی

هوشمندسازی کارت معاینه طبی آمبولانس‌های خصوصی
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: مراکز درمانی در صورت نیاز به خدمات آمبولانسی می‌توانند با مراکز آمبولانس خصوصی دارای کارت هوشمند معاینه طبی قرارداد امضا کنند.
کد خبر : 919123

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشوربا بیان اینکه جابجایی بیماران بین مراکز درمانی به عنوان بخشی از زنجیره درمان، اجتناب ناپذیر و حائز اهمیت است، افزود: این جابجایی توسط آمبولانس ها، تابع استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه بوده تا ضمن حفظ فرآیند زنجیره درمان بیمار ومددجو، انتقال با ضریب ایمنی بالا صورت پذیرد.

وی ادامه داد: سازمان اورژانس کشور در راستای وظایف قانونی محوله در اساسنامه و ایفای نقش نظارتی خود در حوزه ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی و ضرورت شناسنامه دار شدن آمبولانس‌های دارای مجوز قانونی، در دولت سیزدهم نسبت به طراحی و ابلاغ کارت هوشمند معاینه طبی آمبولانس اقدام کرده که به راحتی و با اسکن نمودن QR Code مندرج در کارت می‌توان هویت و اصالت آمبولانس را مشاهده کرد و این پروژه در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور عملیاتی شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: افزایش ضریب انتقال ایمن بیماران و همچنین اتخاذ تدابیر بازدارنده از فعالیت آمبولانس‌های غیر مجاز (فاقد مجوز قانونی) در مراکز درمانی، در گرو مشارکت و هماهنگی میان حوزه معاونت درمان و مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است.

میعادفر یادآور شد: مسئولان مراکز درمانی در صورت نیاز به خدمات آمبولانسی می‌بایست مطابق دستورالعمل نسبت به عقد قرارداد با مراکز مجاز ارائه خدمات آمبولانس خصوصی با آمبولانس‌های دارای کارت هوشمند معاینه طبی اقدام کنند.

به گفته وی، مردم نیز هنگام درخواست آمبولانس خصوصی باید به این موضوع دقت کرده و در صورت مشاهده فعالیت آمبولانس غیر مجاز و هر گونه تخلف دیگر، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ اعلام و پیگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته