دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون قضائی رئیس کل دادگستری:

بر رفتار‌های انتخاباتی نامزد‌ها و هوادارانشان نظارت می‌شود

بر رفتار‌های انتخاباتی نامزد‌ها و هوادارانشان نظارت می‌شود
ابوالفضل نیکوکار با اشاره به فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات ریاست جمهوری در دادسرا‌ها و دادگستری استان تهران گفت: راهبرد پیشگیرانه دادگستری استان در تخلفات و جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری، توجیه و ارشاد و انذار اشخاص حقیقی و حقوقی است.
کد خبر : 919103

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل نیکوکار معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با رسیدگی به جرایم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در اجرای ماده ۳۴ قانون ریاست جمهوری، شورا‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی تشکیل شده است و رفتار‌های انتخاباتی نامزد‌ها و ستاد تبلیغاتی و هواداران آنها و اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه‌ها و مقامات و همچنین ناظران و مأموران حفاظت از شعب و صندوق در جهت رعایت اصل بیطرفی نظارت می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران افزود: سه دادسرای تخصصی نواحی ۲۸ و ۳۱ و ۳۵ در شهر تهران با همکاری پلیس فتا و ضابطان قضایی بر فضای مجازی و حقیقی نظارت می‌کند.

وی متذکر شد؛ نامزد‌ها و ستاد تبلیغات آنها از ظرفیت‌های قانونی خود جهت نظارت بر شعب ثبت نام و اخذ رأی به نحو مطلوب استفاده کنند.

نیکوکار تصریح کرد: اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی شامل یک نفر رئیس و یک نفر نائب رئیس و سه نفر منشی بوده که به آنها نمایندگان نامزد‌ها و همچنین ناظر هیئت نظارت بر انتخابات و ماموران حفاظت از شعب افزوده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات ریاست جمهوری در دادسرا‌ها و دادگستری استان تهران جهت رسیدگی به جرایم احتمالی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته