دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخشان: زود است گاریدو را قضاوت کنیم، شاید نتایج خوبی گرفت/ به اوسمار هم انتقاد شد ولی پرسپولیس را قهرمان کرد

درخشان: زود است گاریدو را قضاوت کنیم، شاید نتایج خوبی گرفت  به اوسمار هم انتقاد شد ولی پرسپولیس را قهرمان کرد
سرمربی سابق پرسپولیس گفت: زود است بخواهیم گاریدو را به خاطر کارنامه‌اش قضاوت کنیم، باید به او نیم فصل زمان داد.
کد خبر : 919085

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتقاداتی را با توجه به کارنامه ضعیف او به همراه داشته اظهار کرد: به چند دلیل نمی‌توانیم زود قضاوت کنیم. باشگاه بر اساس پولی که پرداخت می‌کند با این مربی اسپانیایی به توافق رسیده است. با توجه به بودجه محدودی که باشگاه برای استخدام سرمربی خارجی تخصیص داده، می‌تواند سرمربی جذب کند و متعاقباً برای آنکه سرمربی مطرح‌تری را جذب کند نیاز به پرداخت پول بیشتری داشته است.  

وی ادامه داد: وقتی با مربی اسپانیایی توافق صورت گرفته، یعنی باشگاه توانایی پرداخت بیشتری نداشته و با شخصی توافق کرده که به کارنامه او انتقاد وارد است. باز هم نمی‌توان قضاوت کرد، چون این مربی باید بیاید و کار کند تا نسبت به نتایجی که می‌گیرد در مورد او صحبت کرد. زمان همه چیز را مشخص می‌کند و الان نمی‌شود بابت کارنامه‌اش از او انتقاد کرد. چه بسا توانست نتایج خوبی بگیرد.  

سرمربی سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: زمانی که اوسمار سرمربی شد به او هم انتقاد‌های زیادی شد ولی این مربی برزیلی با تیم قهرمان لیگ برتر شد. با این تفاوت که اوسمار یک فصل و نیم در تیم حضور داشت و شناخت بسیار خوبی به دست آورده بود که به او کمک کرد تا با تیم قهرمان شود. باید تا نیم فصل به سرمربی اسپانیایی زمان داد تا نسبت به تیم شناخت پیدا کند و کارایی داشته باشد.  

وی یادآور شد:، چون اولین حضور سرمربی اسپانیایی در فوتبال ایران رقم می‌خورد، لیست تیم برای فصل بعد با همکاری باشگاه بسته می‌شود. این موضوع صددرصد ایجاد مشکل می‌کند، چون او شناختی از فوتبال ما ندارد، زمان کافی هم ندارد تا لیست بدهد و اطلاعات او به مرور زمان کامل می‌شود. معمولاً لیست تیم برای فصل بعد توسط باشگاه بسته می‌شود و در اختیار سرمربی اسپانیایی قرار می‌گیرد تا او کارش را در تیم آغاز کند. شناختی ندارد که بازیکنان در چه پست‌هایی بازی می‌کنند و با گذشت زمان به توانایی‌های وی پی می‌برند.

درخشان با اشاره به این موضوع که پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا کار بسیار سختی خواهد داشت، عنوان کرد: کیفیت لیگ نخبگان با لیگ برتر فرق می‌کند و همه علاقه‌مندان این مسئله را می‌دانند. شرایط تیم‌ها و نحوه آماده سازی آنها برای لیگ نخبگان کاملاً متفاوت است. همه موارد در خصوص لیگ نخبگان برای رقبای تیم‌های ایرانی در بهترین کیفیت خواهد بود. اگر می‌خواهیم با آنها برابری کنیم باید در تمامی موارد در بالاترین سطح هزینه کنیم. اگر چنین کاری را نکنیم نباید هم انتظار آن را داشته باشیم تا نتایج فوق‌العاده‌ای بگیریم، چون حریفان خود را مسلح به بهترین نوع آماده‌سازی کرده‌اند و رقابت با آنها خیلی سخت خواهد بود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته