دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتفاقی که می تواند به سود تیم ملی باشد؛ اعتراف طارمی به نفوذ قلعه نویی روی ستاره ها

اتفاقی که می تواند به سود تیم ملی باشد؛ اعتراف طارمی به نفوذ قلعه نویی روی ستاره ها
صحبت های مهدی طارمی در مورد مدیریت امیر قلعه نویی در تیم ملی نشان می دهد که او به خوبی توانسته ستاره های تیمش را تحت هدایتش کنترل کند.
کد خبر : 919030

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت و گوی مهدی طارمی در برنامه فوتبال برتر در دوشنبه ای که گذشت حاوی برخی نکات مهم بود. او در بخشی از صحبت های خود با افشای اتفاقاتی که بین نیمه بازی ایران و ازبکستان در بازی رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی افتاد در مورد ویژگی امیر قلعه نویی توضیحاتی داد و گفت: امیرخان خودشان جوری هستند از نظر مدیریتی قوی هستند و سعی می‌کنند بازیکنان را مدیریت کنند. بازیکن بزرگ وقتی داری نیاز نیست زیاد چیزی به او توضیح دهی باید آنها را مدیریت کرد. این یک حسن است برای ایشان فکر می‌کنم به همین خاطر توانسته موفق باشد چون اغلب با بازیکن بزرگ کار کرده است. با کادرفنی خوبی دارند. یک جمله همیشه امیرخان می‌گوید و می‌گوید من کمک ندارم، این‌ها همکارانم هستند. کمک‌هایش مربیان باتجربه و باجوان هستند و به مدیریت امیرخان کمک می‌کند.

طارمی یکی از رموز ماندگاری امیر قلعه نویی در فوتبال ایران را مدل مدیریتی او می‌داند و اینکه او بلد است به خوبی با بازیکنان بزرگ کار کرده و تیمش را جمع کند. مهاجم اینترمیلان که در اروپا با مربیان بزرگ کار کرده قاعدتا نیازی به تعریف و تمجید از قلعه نویی ندارد، اما می‌گوید او به خوبی ستاره‌ها را مدیریت کرده و بیشتر روی مسائل مدیریتی و روحی روانی بازیکنان کار می‌کند.

شاید خیلی‌ها تصور می‌کنند که فقط مربیان بزرگی مثل کی‌روش یا برانکو می‌توانند روی ستاره‌ها نفوذ داشته باشند و به قول معروف آنها را مدیریت کنند، اما حالا می‌بینیم که یکی مثل مهدی طارمی همین صفات را در مورد امیر قلعه نویی بیان و از مدل مدیریت کردن سرمربی ایرانی تیم ملی تمجید می‌کند.

این مسئله نشان می‌دهد که اگر در فوتبال ایران مدیریت کردن بلد باشیم فرق نمی‌کند که مربی ایرانی داشته باشیم یا خارجی. البته بحث مسائل فنی و دانش روز فوتبال جداست، اما به لحاظ مدیریتی طارمی به قلعه نویی نمره قبولی داد و باید پذیرفت که تجربه سال‌ها کار با ستاره‌ها باعث شده تا حالا سرمربی تیم ملی مشکل خاصی نداشته باشد.

اتفاقی که می تواند به سود تیم ملی باشد؛ اعتراف طارمی به نفوذ قلعه نویی روی ستاره ها

نمی‌توان کتمان کرد که قلعه نویی تا حد قابل قبولی توانسته تیم ملی و ستاره‌هایش را مدیریت کند و احتمالاً با همین فرمان تیم ایران را راهی جام جهانی خواهد کرد. 

در زمان کی‌روش می‌گفتند هیچ بازیکنی جرات اعتراض ندارد و مثلاً کمتر می‌بینیم که هنگام تعویض شدن بازیکنی زیر لب غر بزند، اما حالا همین این شرایط در دوره مربیگری امیر قلعه نویی هم وجود دارد و از این حیث قلعه نویی چیزی کمتر از کی‌روش و سایر مربیان خارجی ندارد. این موضوع به خصوص در جام ملت های قطر به وضوح به چشم آمد.

تیم ملی که در دوره های اخیر با مسائل حاشیه ای کم روبرو نبود در قطر به معنی واقعی یک تیم همدل بودند که این از مدیریت قلعه نویی نشات می گرفت. البته که تیم ملی در جام ملت های اخیر به لحاظ سبک بازی یک گام جلوتر از دوره های گذشته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته