دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1403 - 14:35

نبیه بری: اسرائیل حمله کند در کنار حزب‌الله می‌جنگیم

نبیه بری: اسرائیل حمله کند در کنار حزب‌الله می‌جنگیم
رئیس پارلمان لبنان نسبت به تشدید تنش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 918936

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و رئیس جنبش «أمل» گفت: من بسیار نگران شرایط کنونی هستم. ما در یک مرحله حساس و یک ماه سرنوشت ساز و وضعیتی ناآرام هستیم. ما با «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان دیدار کردیم و منتظر جواب وی بعد از سفرش به تل آویو بودیم اما این اتفاق نیفتاد و این دلیلی برای عدم اطمینان از طرح آمریکا برای آرام کردن اوضاع در مرزها است.

وی در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم درباره جزئیات طرح آمریکا گفت: طرح هوکشتاین شامل این بود که حزب‌الله هشت کیلومتر از مرزها عقب‌نشینی کند. ما نیز در مقابل خواهان عقب نشینی هشت کیلومتری ارتش اسرائیل از مرزها شدیم. به رغم نقض مکرر قطعنامه ۱۷۰۱ توسط اسرائیل ما همچنان به اجرای کامل آن پایبند هستیم.

بری گفت: تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش همچنان ادامه دارد. مقاومت به قواعد درگیری پایبند است اما اسرائیل آن را نقض می‌کند و سیاست زمین سوخته را در مناطق مرزی اجرا می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر اسرائیل حمله‌ زمینی به خاک لبنان انجام دهد ما در کمین آن و در خط مقدم و در میدان در کنار حزب الله خواهیم بود.

نبیه بری درباره حملات رسانه‌های غربی علیه فرودگاه بین المللی بیروت گفت: این نخستین باری نیست که فرودگاه بیروت در معرض چنین حملاتی قرار می‌گیرد.

اخیرا روزنامه تلگراف مدعی شد حزب الله لبنان در فرودگاه بین‌المللی بیروت سلاح ذخیره می‌کند. لبنان در واکنش به این ادعا از سفرا و اصحاب رسانه کشورها خواست از این فرودگاه بازدید کنند. این بازدید روز دوشنبه انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته