دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1403 - 12:08

ژنرال آمریکایی: توان‌مان برای دفاع از اسرائیل در برابر حزب‌الله محدود است

ژنرال آمریکایی: توان‌مان برای دفاع از اسرائیل در برابر حزب‌الله محدود است
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد شرایطی وجود دارد که توان آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله را به چالش می‌کشد.
کد خبر : 918754

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارشد آمریکا، هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به لبنان خطر وقوع یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه را در پی دارد.

وی در ادامه این هشدار افزود: چنین حمله‌ای پتانسیل آن را دارد که خطر یک مناقشه گسترده‌تر را افزایش دهد، به‌گونه‌ای که ایران و گروه‌های همسو با ایران را به آن بکشاند، خصوصاً اگر موجودیت حزب‌الله لبنان تهدید شود.

به گفته براون، حزب‌الله ازلحاظ قابلیت‌های کلی، تعداد راکت‌ها و مواردی ازاین‌دست، توانایی بیشتری نسبت به حماس دارد و احتمالاً ایران هم در مقایسه با حماس، از حزب‌الله بیشتر حمایت خواهد کرد خصوصاً اگر احساس کنند حزب‌الله بشدت تهدید می‌شود.

با اشاره به حمله موشکی-پهپادی ایران به اسرائیل که در ماه میلادی آوریل رخ داد، براون به این موضوع هم اذعان کرد که توان آمریکا برای دفاع از اسرائیل در برابر حملات حزب‌الله بسیار محدودتر است.

وی در توضیح این مطلب افزود: از چشم‌انداز آمریکا و با توجه به نقطه استقرار نیروهایمان و با در نظر گرفتن مسافت کوتاه میان مواضع حزب‌الله و اسرائیل، برای ما دشوار است همان دفاعی را از اسرائیل داشته باشیم که در ماه آوریل داشتیم.

این اعتراف در حالی است که «سی‌ان‌ان» بامداد شنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن گزارش داد که مقام‌های آمریکایی به هیئتی از رژیم صهیونیستی که به آمریکا رفته بود، اطمینان داده‌اند که در صورت بروز جنگ تمام‌عیار با لبنان، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به‌طور کامل آمادگی دارد که از اسرائیل حمایت کند.

البته آنها گفته‌اند که اقدام حمایتی‌شان شامل اعزام نیروهای آمریکایی نخواهد بود.

ساعاتی قبل هم «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد جنگ غزه به نقطه سرریز به لبنان رسیده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته