دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آشوبی: دیگر یک قدرت در آسیا نیستیم/ قانون سقف بودجه پویولیستی و به دور از عقلانیت است

آشوبی: دیگر یک قدرت در آسیا نیستیم  قانون سقف بودجه پویولیستی و به دور از عقلانیت است
بازیکن سابق تیم ملی گفت: مسائل اصلی فوتبال مغفول مانده و قانون سقف بودجه پوپولیستی و به دور از عقلانیت است.
کد خبر : 918627

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه قانون سقف بودجه برای سه نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیا ایجاد مشکل نمی‌کند، اظهار کرد: به نظرم چنین قانونی فقط به عدم شفافیت کمک می‌کند. باعث نمی‌شود تا شرایط بهتری را تجربه و هزینه‌ها را کنترل کنیم. در نهایت خیلی از مسائل و رویداد‌ها به زیر میز منتقل می‌شود. به طور کل چنین قانونی را نه منطقی و نه عقلانی می‌دانم. تصمیمی است که گرفته شده و سعی می‌کنند تا آن را اجرایی کنند ولی به اعتقاد من کمک کننده به فوتبال نیست. به شدت روی قدرت رقابت باشگاه‌های ما تأثیر می‌گذارد. به جای چنین مسئله‌ای، باید به مسائل اصلی مانند اسپانسرینگ، حق پخش، VAR و ... بپردازیم که دچار رخوت و ضعف هستیم. مسائلی که مغفول و مجهول مانده و این تصمیم‌های پوپولیستی و به دور از عقلانیت فوتبال گرفته می‌شود. 

در رده‌های پایه عملاً کاری انجام نداده‌ایم

بازیکن سابق تیم ملی در مورد اینکه می‌توان انتظار داشت سه نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیا اتفاقات مهمی را رقم بزنند، تصریح کرد: می‌توانیم امیدوار باشیم که جرقه‌های کوتاه مدت ما را به سطوح بالا هم برساند ولی ما نباید دیگر خودمان را در آسیا یک قدرت بدانیم. نمودار نتیجه گیری ما در سطوح پایه به شرطی که جرقه‌ها و تک موفقیت‌ها را کنار بگذاریم، ما عملاً کاری انجام نداده‌ایم. طبیعی است وقتی کاری انجام نمی‌شود، نمی‌توان خروجی مطلوبی داشت. خیلی خوش بین باشیم یکی دو نماینده ما به واسطه ظرفیت کیفی و فنی که دارند نمایش خوبی خواهند دشت.  

باور نمایش درخشان از نمایندگان ایران ندارم

آشوبی افزود: به طور کل سال‌هاست که فوتبال ما نسبت به ساختن بی تفاوت و نسبت به پرورش دادن کاملاً منفعل است. چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم باشگاه‌هایی که به شدت سرمایه‌گذاری و ساختارسازی می‌کنند و با سرعت خیلی زیاد به سمت سطوح حرفه‌ای در حال حرکت هستند به صرف داشتن سبقه بزرگ و بازیکنانی که در سطح ملی توانایی بازی دارند، موفق‌تر از تیم‌هایی باشیم که رسیدن به مراحل پایانی برای آنها قابل دسترس و سهل الوصول است. من باور نمایش درخشان از نمایندگان ایران ندارم و با روند حاکم و بی‌توجهی محض به بُعد کشف و پرورش استعدادها، همچنین عدم ایجاد زمینه برز استعدادها، شرایط سخت‌تری را خواهیم داشت.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته