دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1403 - 12:01

اصلاحات اجتماعی تابعی از رشد دانشگاهی است

اصلاحات اجتماعی تابعی از رشد دانشگاهی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: دانشگاه مبدأ همه تحولات بوده و اصلاحات اجتماعی تابعی از رشد دانشگاهی است، دانشگاه جامعه را به اصلاح و یا تباهی می‌کشاند.
کد خبر : 918522

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم فناوری آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ حسینی بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی بوده که این فرهنگ در همه عصر‌ها و برای همه نسل‌ها ارزشمند بوده و همیشه به‌عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات انسان‌هاست.

وی افزود: تربیت‌شدگان مکتب و مدرسه امام حسین(ع) همه دارای بصیرت حسینی هستند، پیام حریت، بصیرت، عبودیت، عدالت، عزت و سربلندی، اتحاد و همدلی نشئت گرفته از مدرسه حسین(ع) بوده که همواره باید در همه مراحل زندگی و کاری و بر مبنای شعار سال در راستای تولید با مشارکت مردم باید رونق گیرد. این فرهنگ در نیرو‌های بسیج وجود دارد و نشئت گرفته از مدرسه حسین (ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: دانشگاه مبدأ همه تحولات بوده و اصلاحات اجتماعی تابعی از رشد دانشگاهی است، دانشگاه جامعه را به اصلاح و یا تباهی می‌کشاند، حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند که دانشگاه‌ها باید اسلامی باشد.

کلانتری با اشاره به سی ویکم خردادماه و شهادت استاد برجسته و وارسته شهید دکتر مصطفی چمران عنوان کرد: بسیج شجره طیبه‌ای بوده که در گلزار معطر انقلاب اسلامی روییده و رشد کرده است و هر روز تنومندتر و ریشه‌دارتر می‌شود در میان اقشار مختلف بسیج، قشر فرهیخته و اندیشمند بسیج اساتید تأثیر مهم و ماندگاری بر نسل آینده دارد و می‌تواند مدیران آینده را بسازد.

وی اضافه کرد: دانشگاه با توجه به مأموریت ذاتی خود سه ضرورت اصلی را باید رصد و دنبال کند که اولاً باید به‌عنوان سازمان حل مسئله عمل کرده با مسائل و مشکلات کشور درگیر باشد، تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی دانشجو مسئله دوم و تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه سومین اولویت و مأموریت دانشگاه‌ها هستند که بسیج اساتید در این راستا می‌تواند یار و یاور رئیس دانشگاه باشد.

مردم باید در انتخابات حماسه‌ای جدید خلق کنند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در ایام انتخابات فعالیت‌های فراوانی صورت می‌گیرد تا رئیس‌جمهور انتخاب شود و با تلاش خستگی‌ناپذیر دکتر رئیسی تصور می‌شد انتخابات بعدی انتخابات آسانی خواهد شد؛ اما خداوند این‌گونه نخواست. باید ملت به پا خیزند و به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم حماسه‌ای جدید خلق کنند که مکمل حماسه قبل باشد.

اصلاحات اجتماعی تابعی از رشد دانشگاهی است

مهدی چمران مطرح کرد: شهید چمران در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه به خاک شهادت افتاد و یاد و نام آن شهید بزرگوار در خاطره‌ها زنده ماند، همه شهدا یاد و نامشان زنده است، شهدا عندربهم و یرزقونند، نمی‌توانیم این جایگاه را درک کنیم و این مشخص است که شهدا جایگاه و مقام والا نزد خدا دارند آنها نیازی به این مراسم و نکوداشت‌ها ندارند این ما هستیم که به بزرگداشت و نکوداشت نام و یاد آنها نیاز داریم که بتوانیم راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم اگر این مسیر را ادامه دهیم می‌توانیم انقلاب، کشور، ملت و حتی امت اسلامی را به خوبی حفظ کنیم و راه آنها را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته