دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شورای عالی نظام پرستاری در بیانیه‌ای تشریح کرد؛

انتظارت جامعه پرستاری از دولت آینده/ اصل عدالت و انصاف در نحوه توزیع منابع مالی در نظام سلامت

انتظارت جامعه پرستاری از دولت آینده  اصل عدالت و انصاف در نحوه توزیع منابع مالی در نظام سلامت
شورای عالی نظام پرستاری کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای انتظارت جامعه پرستاری گشور از رئیس جمهور آینده را تشریح کرد.
کد خبر : 918285

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای عالی نظام پرستاری کشور در بیانیه‌ای انتظارت جامعه پرستاری کشور از دولت آینده را تشریح کرد.

متن بیانیه بدین شرح است: 

انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی است.
مقام معظم رهبری 

نظام سلامت به عنوان یکی از ارکان حاکمیت، همواره مرهون حضور متعهدانه و شبانه روزی پرستاران است.
بیان جایگاه بلند این حرفه در قاموس دینی، انقلابی، سابقه تاریخی و کلام امامین انقلاب و نیز مواضع شهید والامقام آیت الله رئیسی به تواتر موجود است.
اما ترجمه عملی توجه به پرستاران، در مرحله تصویب و اقدام، در چرخه سیاستگذاری، با مبانی  مورد اشاره، فاصله‌ای قابل پیگیری دارد که اینک در آستانه تشکیل دولت چهاردهم انتظار میرود مورد توجه کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری واقع شود.

از این رو شورای عالی سازمان نظام پرستاری به عنوان منتخبین جامعه بزرگ پرستاری کشور ضمن دعوت آحاد مردم شریف ایران اسلامی به حضور پر شور در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری  و انتخاب فردی با برنامه و پر تلاش، از کلیه کاندیدا‌های محترم میخواهد موارد ذیل را به عنوان اهم مطالبات جامعه خدوم پرستاری در برنامه‌های سلامت و مواضع خود مد نظر قرار دهند:

۱- توجه عملی به کرامت و معیشت  پرستاران با باز توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و منابع مالی در نظام سلامت.

۲- تامین امنیت شغلی پایدار پرستاران و تسهیل در روند استخدام آنها متناسب با توسعه تخت‌های بیمارستانی و کنار گذاشتن طرح‌های غیر سودمند از جمله تعریف رشته‌های حد واسط که گا‌ها برای جبران کمبود نیروی پرستاری انجام پیگیری شده و پیامدی جز آسیب به کیفیت سلامت جامعه نخواهد داشت.

۳- آسیب شناسی معضل ترک شغل و مهاجرت پرستاران به عنوان سرمایه‌های جبران ناپذیر کشور  و ارائه راهکار‌های عملی برای رفع آن.

۴- قرار دادن اصل عدالت و انصاف در نحوه توزیع منابع مالی در نظام سلامت کشور و عبور از شیوه‌های منسوخ پرداخت از جمله مدل پرداخت در قبال خدمت (فی فور سرویس) و  اجرا ضابطه‌مند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری.

۵- تقویت جایگاه معاونت پرستاری در ساختار وزارت بهداشت و درمان و ابلاغ معاونت پرستاری در ساختار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی.

۶- توسعه اختیارات نهاد پرستاری در راستای قانون کوچک سازی دولت و واگذاری بخشی از اختیارات وزارت بهداشت و درمان به سازمان نظام پرستاری از جمله اعطای پروانه فعالیت صلاحیت حرفه‌ای و یا حضور در شورای عالی بیمه سلامت.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و راه  شهید خدمت، آیت الله رئیسی و قدردانی از تلاش‌های آن چهره با مردمی و با اخلاص.
آمادگی کامل این سازمان را نسبت به همراهی و تعامل با دولت چهاردهم اعلام میداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته