دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«مده‌آ» با شمایل عنکبوت روی صحنه تئاتر رفت

«مده‌آ» با شمایل عنکبوت روی صحنه تئاتر رفت
مهشید آبیار بازیگر نمایش «خورشت خون» گفت: من با شمایل عنکبوت روی صحنه حاضر می‌شوم و این وجه شرور از شخصیت «مده آ» است که هر آدمی در زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر : 918271

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «خورشت خون» از بیست و پنجم خرداد تا ده تیر هرشب به جز شنبه‌ها در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

مهشید آبیار بازیگر این نمایش و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر تهران در این باره به آنا گفت: نقش ساحره یا همان مرگ مده‌آ در اصل سایه مده‌آ و یا خود مده‌آست، یا بهتر می‌توان گفت یکی از هزاران «مده‌آ» که در این نمایش به عنوان یک شخصیت جداگانه حضور دارد و من سعی کردم که دو وجه از این نقش نشان دهم.

وی در ادامه افزود: ساحره در صحنه اول مده‌آ را به انتقام  ترغیب می‌کند، اما انتقامی که بیش از دیگران خودش آسیب نبیند. من با توجه به نیاز‌های بازی بدن این شخصیت، با ژست عنکوبت در صحنه حاضر می‌شوم. دلیل انتخاب عنکوبت این بود که به نظرم وقتی عنکبوت تارهایش را دور کسی می‌پیچد، فردی که روبرویش است در خدمت عنکبوت درمی‌آید. این ژست آن وجه شروری از مده‌آ را نشان می‌دهد که هر آدمی در زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کند و دنبال انتقام و منیت خود می‌گردد و طبق غرایز خویش در ازای زخم‌هایش می‌خواهد به دیگران زخم بزند.

آبیار در ادامه گفت: در دومین صحنه‌ حضورم، وجه‌ دیگری از مده‌آ را نشان می‌دهم که بخش سپید و روشنی شخصیت اوست. بخشی که باز هر انسانی در زندگی معمول خویش این وجه را دارد. اینکه بلاخره من هم مثل هر انسانی سختی‌هایی کشیده‌ام، خیانت دیده‌ام، همسرم من را رها کرده، برادرم را کشته‌ام، اما به انتهای این همه بدی و رنج که نگاه می‌کنم، غمگین و پشیمانم از راهی که آمدم و به این همه بدی ختم شده است.

بازیگر نمایش خورشت خون درباره بازیگری تئاتر گفت: بازیگری در تئاتر یک حس فرا روزمره است، یک نوع آگاهی. چون زمانی که بازیگر در حال بازی است یک مرز خیلی باریکی بین اینکه حضور دارد و زمانی که حضور ندارد، احساس می‌کند که زمان و مکان از دستش رفته است. به نظرم بازیگری تئاتر این گونه است؛ وقتی زمان و مکان از ذهن و قلب رفته و در آن لحظه که بازی می‌کنی، احساس می‌شود که یک حسی فراتر از احساس روزمره را درک می‌کنی.

نمایش «خورشت خون» هرشب به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۱۵ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته