دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیکر ۹ حاجی ایرانی فوت‌شده در مکه به خاک سپرده می‌شود

پیکر ۹ حاجی ایرانی فوت‌شده در مکه به خاک سپرده می‌شود
قرار است ۹ نفر از حاجی‌های ایرانی فوت شده در سرزمین وحی (هشت نفر اهل سنت و یک نفر شیعه) در مکه دفن شوند.
کد خبر : 918252

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری از زحمات و تلاش‌های نیروهای نطارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف قدردانی كرد. 

وی در این دیدار اعلام کرد: باید برای نهادینه كردن مسئله نظارت و بازرسی در مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش شود و طرح‌های نهایی در حوز‌ه‌های مختلف به دقت بررسی و به تفکیک موضوعی و ارائه راهکار توجه شود. 

سرپرست حجاج ایرانی گزارش‌های واحد نظارت و بازرسی بعثه را ‌امیدوار‌کننده توصیف کرد و گفت که افق دید این واحد باید پیش رو تر از عوامل اجرایی باشد و آسیب‌ها را از قبل شناسایی کند چرا که این گزارش‌ها موجب بهبود کیفیت و راندمان کار‌ها، برنامه‌ها و خدمات خواهد شد و در جایگاه خودش مفید است. 

در بخش دیگر این جلسه ، نتایج و ارزیابی‌های بدست آمده در موسم حج ۱۴۰۳ درنمودار‌های آماری متنوع ارائه شد و برخی از حاضران به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه نظارت و بازرسی پرداختند. 

در پایان جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب به نیروهای  نظارت و بازرسی بعثه توصیه کرد تا پیام‌رسانی داخلی برای برقراری ارتباط میان همکاران این واحد طراحی و به کار گرفته شود و  کم و کاستی‌هایی احتمالی در ایام تشریق نیز مورد توجه قرار گیرد. 

در بخشی از این دیدار آخرین آمار درگذشتگان حج ۱۴۰۳ تا امروز جمعه اول تیرماه به نقل از مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام شد. در این گزارش  به جان باختن تاکنون  ۱۷ نفر از زائران (یک نفر در مدینه و ۱۶ نفر در مکه) در سرزمین وحی اشاره و عنوان شد سه نفر از آنان بانوان و مابقی از آقایان بودند  و از این تعدادهشت نفر از اهل سنت ‌اند. 

بنابراین گزارش قرار است ۹ نفر از فوتی‌ها (هشت نفر اهل سنت و یک نفر شیعه) در مکه دفن شوند. حداقل سن فوتی‌ها ۵۱ سال و حداکثر سن هم ۸۷ سال اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته