دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1403 - 11:18

اخطار پوتین به کره جنوبی/ مسکو در تدارک استقرار تسلیحات دوربرد در آسیا و آمریکای لاتین است

اخطار پوتین به کره جنوبی  مسکو در تدارک استقرار تسلیحات دوربرد در آسیا و آمریکای لاتین است
تهدید رئیس‌جمهور روسیه برای تجهیز دشمنان غرب به تسلیحات پیشرفته روسی رفته‌‎رفته رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.
کد خبر : 918202

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، بعد از آنکه سئول اعلام کرد در واکنش به توافق جامع راهبردی میان مسکو و پیونگ‌یانگ، امکان ارسال سلاح به اوکراین را مورد بررسی قرار می‌دهد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‎جمهور روسیه هشدار داد که اتخاذ چنین اقدامی از سوی کره جنوبی، یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

پوتین همچنین تهدید کرد: اگر این اتفاق بیفتد، مسکو تصمیمی را اتخاذ می‌کند که احتمالاً خوشایند رهبر کنونی کره جنوبی نخواهد بود.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که در واکنش به تسلیح اوکراین از سوی غرب، ممکن است کره شمالی را به تسلیحات روسی مجهز کند.

اوایل ماه جاری میلادی هم پوتین در واکنش به موافقت واشینگتن برای استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی علیه اهدافی در داخل خاک روسیه، گفته بود که می‌‎تواند دشمنان غرب را به تسلیحات مشابه مجهز کند.

در همین راستا، روز گذشته، خبرگزاری «تاس» به نقل از «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای استقرار تسلیحات دوربرد با شرکای آسیایی و آمریکای لاتین گفتگو می‌کند.

ریابکوف در این باره گفت: مسکو در حال انجام گفتگوهای اساسی امنیتی با نزدیک‌ترین شرکای خود در آسیا و آمریکای لاتین است و «اینگونه نیست که این مذاکرات صرفا در حد تبادل ارزیابی‌های دو طرفه باشد.»

وی ادامه داد: هیچ چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد. موضوع (استقرار تسلیحات دوربرد) از قبل با تعدادی از شرکای ما مطرح شده بود.

ریابکوف نام هیچ کشوری را ذکر نکرد اما توضیح داد که این گفتگوها با «احترام کامل» به تعهداتی که این کشورها ممکن است ذیل معاهدات بین‌المللی داشته باشند، از جمله معاهداتی که روسیه آن را امضا نکرده است، انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته