دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار رمضانی در گفت وگو با آنا خبر داد؛

۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فرسوده است

۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فرسوده است
معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران چه در اتوبوس‌های موجود و چه در ون‌های ویژه حمل مسافرین دچار فرسودگی است و باید به مرور با وسایل نقلیه جدید و مناسب جایگزین شوند.
کد خبر : 918187

سردار حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در کشور ما امروز بیش از ۳۹ میلیون دستگاه وسیله نقلیه وجود دارد و نزدیک به ۱۹ میلیون دستگاه از این وسایل نقلیه در سن فرسودگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: ۱۹ میلیون دستگاه وسیله نقلیه‌ای که به عنوان فرسوده از آنها یاد می‌شود، هم از لحاظ ایمنی استاندارد لازم و کافی را ندارند و هم از نظر مصرف سوخت دچار مشکل هستند.

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در ادامه خاطرنشان کرد: هر ساله در شروع فصل سرما، قوه قضائیه، دادستانی و سایر دستگاه‌های مسئول ایمنی و سلامت هموطنان در شهر تهران جلساتی را تشکیل می‌دهند و در این باره مطالبه‌گری‌هایی می‌کنند.

سردار رمضانی همچنین تاکید کرد: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران چه در اتوبوس‌های موجود و چه در ون‌های ویژه حمل مسافرین دچار فرسودگی است و باید به مرور با وسایل نقلیه جدید و مناسب جایگزین شوند.

وی اضافه کرد: اقدام شهرداری در اضافه شدت تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران کار خوب و منحصر به فردی است و ما قطع به یقین با وقوع چنین اتفاقاتی از این به بعد باید منتظر پاک شدن هوا و کاهش حجم آلودگی هوا باشیم و حمل و نقل پاکی را به همراه رضایت خوب همشهریان خواهیم داشت.

۲ میلیون وسیله نقلیه تهران در سن فرسودگی هستند

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا یادآور شد: از حدود ۱۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه‌ای که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، در مجموع حدود ۲ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در سن فرسودگی قرار دارد و بخش عمده‌ای از این خودرو‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی هستند.

سردار رمضانی تصریح کرد: امیدواریم که چه در حوزه حمل و نقل، چه در ایمنی حمل و نقل و چه در تحقق و دستیابی به هوای پاک، هموطنان خدمات خوبی را بهره ببرند و توسعه این خدمت مورد انتظار است و ورود تاکسی‌های برقی شروع خوبی برای تحقق این اهداف مهم بوده است و امیدواریم که ناتمام نماند و مسئولان این نکته را تداوم ببخشند.

وی همچنین اضافه کرد: برقی سازی ناوگان حمل و نقل به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی از مهمترین اقداماتی است که اثرات مثبت و سازنده‌ای در کاهش حجم آلودگی هوا و افزایش سطح سلامت همه شهروندان به جا می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته