دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین دعای دسته جمعی کمیل حجاج ایرانی در مکه

آخرین دعای دسته جمعی کمیل حجاج ایرانی در مکه
حجاج ایرانی پیش از آغاز پروازهای بازگشت به کشور، امشب آخرین مراسم دعای کمیل را به صورت دسته جمعی در هتل های محل اسکان خود در مکه مکرمه برگزار می کنند.
کد خبر : 918144

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازگشت حجاج ایرانی از روز جمعه اول تیر طبق برنامه ریزی انجام شده از دو فرودگاه جده و مدینه به کشور آغاز خواهد شد.

بیش از 87 هزار زائر ایرانی پس از انجام مناسک حج تمتع در مشاعر مقدسه در حال انجام آخرین مرحله از اعمال حج در مسجدالحرام شامل طواف، نماز طواف، سعی و طواف نساء و نماز طواف نساء هستند.

حجاج ایرانی به شکرانه این نعمت، امشب در نمازخانه هتل های محل اقامت خود گردهم   می آیند تا دعای کمیل را در فضایی عرفانی زمزمه کنند.

در مراسمی که پنج شنبه شب به همت بعثه مقام معظم رهبری در هتلهای بزرگ محل استقرار زائران ایرانی در مکه مکرمه به صورت متمرکز برگزار می شود، علاوه بر قرائت دعای کمیل توسط مداحان اهل بیت (ع)، سخنرانی و قرائت قرآن نیز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنران مراسم دعای کمیل در هتل ویولت در مکه مکرمه خواهد بود. در این مراسم، «حاج سید محمد علوی» مداح اهل بیت (ع) دعای کمیل را قرائت خواهد کرد و « مهدی عادلی» قاری بین المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید خواهد پرداخت.

هتل «سدره الاحسان» مکه نیز، میزبان مراسم دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «میرزامحمدی» خطیب بعثه، مداحی «حاج امیرعارف» و قرائت قرآن توسط «سید کریم موسوی» خواهد بود.

«میدان» و «بلدالطیب» دیگر هتل هایی هستند که مراسم دعای کمیل بعثه مقام معظم رهبری در آنها برگزار می شود.

سخنران مراسم هتل میدان، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. دعای کمیل را «حاج مهدی سلحشور» قرائت خواهد کرد و «مهدی عبرتی» قاری ممتاز قرآن کریم، تلاوت کلام الله مجید را بر عهده خواهد داشت.

در هتل بلدالطیب سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین «حیدری کاشانی» سخنران بعثه انجام خواهد شد و  قرآن کریم و دعای کمیل را به ترتیب، آقایان «حمید صفدری» و «حاج حمید رمضانپور» قرائت خواهند کرد.

مراسم دعای ندبه نیز صبح جمعه در هتل های ویولت با مداحی حاج مهدی سلحشور، میدان با صدای حاج امیر عارف و سدره الاحسان توسط حاج سید محمود علوی برگزار خواهد شد.

در دیگر هتل های محل استقرار حجاج ایرانی نیز مراسم دعای کمیل و  ندبه برپا است.

پس از برگزاری این مراسم، از فردا جمعه بتدریج بازگشت کاروانهای حجاج ایرانی به کشور آغاز می شود.

قرار است تا ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) تمامی زائران ایرانی با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته