دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 22:21

قاضی‌زاده: در برقراری عدالت جیره‌خوارها حتما موضع می‌گیرند

قاضی‌زاده: در برقراری عدالت جیره‌خوارها حتما موضع می‌گیرند
نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برقراری عدالت پروژه بگیرها، جیره‌خوارها و کسانی که ارتباط خاص دارند که در آمدهایشان قطع می‌شود، علیه شما اقداماتی را انجام می‌دهند و موضع می‌گیرند یا خودشان به میدان می‌آیند یا لشکری را به میدان می‌آورند.
کد خبر : 918061

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد در برنامه «بدون تعارف» شبکه دو اظهار داشت: پذیرش این موضوع که باید در میان‌دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم، برایم سخت است و از دست دادن شهید رئیسی قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: تقریباً ۲ ساعت مانده به پایان زمان ثبت‌نام، حضور پیدا کردم. صبر کردم برای افرادی که برایم محترم هستند که ثبت‌نام کنند و شاید نیازی به حضور من نباشد چون افرادی که مدنظر من بودند ثبت‌نام نکردند، برای اینکه دست مردم برای انتخاب بیشتر باز باشد تصمیم به ثبت‌نام گرفتم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر بخواهید به عملکرد گذشته خود انتقاد داشته باشید، چیست؟، گفت: «غنیمت شمردن زمان»، شهید رئیسی به اعضای کابینه تذکر می‌داد و مرتب در جلسات دولت می‌گفت وقت نداریم، وقتی‌که ما زمان را از دست می‌دهید قدر آن را بیشتر می‌دانیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که اگر پیروز انتخابات شوید فکر می‌کنید در ۶ ماه نخست کار، چه گروه‌هایی از عملکرد شما انتقاد می‌کنند و چرا؟، پاسخ داد: این بحث در مورد این دولت خیلی مطرح شد. دولت شهید رئیسی دولت تحول و مبارزه با فساد و برقراری عدالت بود. هر دوی این مفاهیم حتماً نارضایتی درست می‌کند؛ وقتی به دنبال تحول و حرکت پویا و انقلاب در سازوکارها هستید، عده‌ای مدیر نشسته و خسته در سیستم هستند که خیلی نگرشی به آینده ندارند؛ ازاین‌رو این‌ها ناراحت می‌شوند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در برقراری عدالت پروژه بگیرها، جیره‌خوارها و کسانی که ارتباط خاص دارند که در آمدهایشان قطع می‌شود، علیه شما اقداماتی را انجام می‌دهند و موضع می‌گیرند یا خودشان به میدان می‌آیند یا لشکری را به میدان می‌آورند.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه در دوراهی بین مسئولیت سخت و محبوبیت بین مردم قرار گرفته‌اید؟، گفت: ماهاتیر محمد می‌گوید یکی از دلایل موفقیت من این است که بین مصلحت مردم و رضایت، مصلحت را انتخاب کرد.

وی یادآور شد: ۲۰ سال بود که بنیاد شهید باید از بنگاهداری خارج می‌شد، به دلیل مسائل داخلی، خیلی سخت این کار انجام می‌شد، در این سه سال ما این کار را انجام دادیم.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که مردم شما را با چه ویژگی می‌شناسند؟، گفت: تلاش کردم که بی حساب حرف نزنم، صادق باشم، وعده بیخود ندهم و اخلاق را رعایت کنم.
رئیس جمهور در ایران اختیارات کافی دارد/برخی برای کسب قدرت به دنبال دوقطبی سازی هستند

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه برنامه ای برای دوران بازنشستگی دارید؟ اظهارداشت: من پزشک و اهل مطالعه هستم همچنین آینده پژوه هستم و اندیشکده دارم، اهل کار با جوانان و کار علمی هستم.

وی در پاسخبه اینکه فکر می‌کنید اختیارات کافی قانون برای انجام وظیفه به عنوان رئیس جمهور در ایران را دارید؟، افزود: تعریف رئیس جمهور در قانون اساسی کشور با بعضی از کسانی که رئیس جمهور را تعریف می‌کنند متفاوت است، بعضی خود را رئیس جمهور آمریکا، روسیه می‌دانند.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: رئیس جمهور در ایران مقام دوم است نه مقام اول و مجری سیاست های ابلاغی است، برای این‌کارها اختیارات دارد ولی برخی از کسانی که رئیس جمهور شدند و دیگران را متهم کردند در جایگاه ایدئولوگ می‌نشیند، مبانی اسلام و قانون اساسی را بحث می‌کنند، حرف هایی می زنند که با قانون اساسی و حوزه اختیارات رئیس جمهور در تضاد است. فرق شهید رئیسی با این افراد این است که ایشان این نقش را پذیرفته بود و باد گفت برای وظایفی که در قانون اساسی به عهده رئیس جمهور است اختیارات کافی وجود دارد.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره بدون تعارف ترین جمله با هواداران  گفت: از آنها تشکر می‌کنند و از زحمات آنها قدردانی می‌کنم امیدوارم شایسته اعتماد همه مردم باشم همچنین در بدون تعارف با مخالفان

گفت که انصاف را به خرج دهید دنبال گزینه اصلح باشید، اصلح بودن یعنی جامع و کامل بودن.  

قاضی زاده هاشمی بدون تعارف با مردم خطاب به مردم اظهار داشت: مردم عزیز برخی جریان سیاسی به دنبال دوقطبی سازی هستند تا به قدرت برسند و حواس شما را پرت می‌کنند شما به نیاز های خود و برنامه ها و توان افراد نگاه‌ کنید.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که هنوز معتقدید که مشکل بورس ۳ روزه حل می‌شود؟ گفت: اعتماد مثل ۱۴۰۰ نیست، آن زمان هنوز منابع مالی در بازار سرمایه داشتیم منتها الان کمی سخت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندید پوششی هستید؟ گفت: متاسفانه برخی بداخلاقی‌ها را در انتخابات داشتیم. برخی این را باب کردند، رئیس‌جمهوری با معاون اول خود کاندیدا شد. آنها چون خودشان اینطور هستند دیگران هم اینطور می‌بینند. حضور در انتخابات جدی است، این با اینکه دیگران می‌خواهند چه تصمیم سیاسی بگیرند متفاوت است.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به یاین سوال که کی بازنشسته می‌شوید و چه برنامه‌ای دارید؟، افزود: ان شاء الله کار به بازنشستگی نرسد و در این مسیر با شهدا محشور شوم.نسبت به دولت شهید رئیسی مسئولیت دارم و ماجرا نسبت به ۱۴۰۰ متفاوت است و در حضورم قاطع هستم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تصمیم قطعی من حضور جدی تا پایان است؛ با احترام جدی به جبهه انقلاب، هدفم رقابت جدی با همه این عزیزان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته