دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 08:09

سند تحول دانشگاه آزاد در راستای گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی است

سند تحول دانشگاه آزاد در راستای گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی است
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: سند تحول دانشگاه در راستای مطالبات رهبری برای حفظ کیان دانشگاه، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی است.
کد خبر : 917812

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی ملکی‌چوبری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در کارگاه توانمندسازی با عنوان «سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: عید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان و یادآور فداکاری و ایثار ابراهیم در راه رضای معبود و تسلیم و ایمان اسماعیل در قربانگاه عشق است و این عید باعث بازگشت انسان به مقام تقرب الهی شده که این مقام در سایه مبارزه با هوا‌های نفسانی و در پرتو تهذیب، خودسازی و بهره گیری از فرصت‌های ناب، به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به مشارکت همگانی در انتخابات هشتیم تیر، ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نمایشی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است؛ چراکه اعتقاد به ولایت فقیه و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی از خطوط قرمز ماست وهمه مکلف هستیم تا با تشویق و روشنگری در دانشگاه، تمهیدات لازم را برای حضور همگانی فراهم کنیم؛ زیرا مردم آگاه و با بصیرت ایران اسلامی شرایط را کاملا درک می‌کنند و همه باید بیاییم و در انتخابات شرکت کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم دانست و اضافه کرد: این سند، سندی بسیار ارزشمندی است و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید بر اجرای درست و دقیق این سند دارد؛ بنابراین لازم است تا آن را زمانی درست اجرا کنیم که به خوبی تبیین شود و بر اساس تبیین درستی که صورت می‌گیرد، بتوانیم به نحو احسن این سند را اجرایی کنیم.

ملکی‌چوبری هدفمندی فعالیت‌ها را خواستار شد و بیان کرد: امروزه سازمان‌هایی در عرصه رقابت، مهارت، کارآفرینی، فناوری و نوآوری موفق هستند که نگاه راهبردی و تحولی نسبت به مسائل و با هدف مشخص داشته باشند. باید برنامه استراتژیک و راهبردی تعریف کرد که این برنامه ها، مبتنی بر رویکرد آینده نگرانه بوده و آینده سازمان بر اساس آن تعریف شود.

وی با اشاره به تدوین سند تحول در دانشگاه تأکید کرد: این سند برنامه استراتژیک و برنامه تحولی با رویکردی نوآورانه و راهبردی تدوین شده که در آن علاوه بر توجه به اسناد بالادستی، توجه ویژه به دغدغه‌های خود مقام معظم رهبری در دانشگاه و حفظ کیان دانشگاه در گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی‌ست که از ویژگی‌های این سند است و از آنجائیکه که این سند توسط نخبگان و خبرگان دانشگاه آزاد اسلامی و خبرگان کشور تهیه و تدوین شده برای رسیدن به فرآیند توسعه دانشگاه، بسیار مناسب و کاربردی است. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه عنوان کرد: باید بتوانیم از دانش خود خلق ثروت کنیم. گام‌های خوبی را در راستای تبیین سند تحول در استان گیلان خواهیم برداشت و این نگاه راهبردی و نگاه تحولی باید در رؤسای واحد‌های دانشگاهی استان گیلان ایجاد شود تا شاهد تحولی بزرگ و همه جانبه در این دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته