دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 09:54
در آستانه سفر به پیونگ‌یانگ

پوتین: غرب در مهار روسیه شکست خورد

پوتین: غرب در مهار روسیه شکست خورد
رئیس‌جمهور روسیه درحالی‌که غرب با نگرانی سفر او به کره شمالی را دنبال می‌کند، ناکامی تلاش‌ها در راستای مهار مسکو را به رخ دشمنان کشید.
کد خبر : 917646

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آستانه سفر به کره شمالی در مقاله‌ای که در روزنامه «رودونگ سینمون» این کشور منتشر شد، گفت: غرب در (پروژه) مهار یا منزوی کردن روسیه ناکام مانده است.

وی در تکمیل این اظهارنظر افزود: اهمیتی ندارد که آنها چقدر سخت تلاش کردند، چراکه همه تلاششان برای مهار یا منزوی کردن روسیه شکست خورد. ما به استحکام هرچه بیشتر توانمندی اقتصادی خود، توسعه صنایع، فناوری، زیرساخت، علوم، آموزش و فرهنگمان ادامه می‌دهیم.

پوتین اواخر روز سه‌شنبه به‌وقت محلی برای سفری دوروزه عازم پیونگ‌یانگ خواهد شد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سفری که سپتامبر گذشته به روسیه داشت، از پوتین به‌طور رسمی دعوت کرد.

پوتین در بخش دیگری از این مقاله، ضمن قدردانی از دوستی و حمایت‌های کره شمالی تأکید کرد که مسکو «پیونگ‌یانگ را در تلاشش برای استقلال و هویتش یار خواهد کرد.»

پوتین همچنین پیونگ‌یانگ را «حامی متعهد و همفکر روسیه» توصیف کرد که «آماده مقابله با جاه‌طلبی غرب برای جلوگیری از ظهور نظم جهانی چندقطبی مبتنی بر عدالت، احترام متقابل به حاکمیت و توجه به منافع یکدیگر است.»

این دومین سفر رسمی پوتین به کره شمالی است. سفر اول او در سال ۲۰۰۰ و در دوره زمامداری کیم جونگ ایل بود.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۲۸ خرداد در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر این‌که پوتین روز سه‌شنبه به کره شمالی سفر می‌کند، گفت: «ما نگران این سفر نیستیم. ما نگران تعمیق روابط فی‌مابین این دو کشوریم.»

او مدعی شد «این نگرانی تنها به دلیل تأثیری که این تعمیق روابط بر زندگی مردم اوکراین خواهد گذاشت نیست، چون می‌دانیم که موشک‌های بالستیک کره شمالی همین‌الان هم برای هدف قرار دادن اهدافی در اوکراین استفاده می‌شوند. نگرانی ما به دلیل امکان اتخاذ برخی اقدامات متقابل است که می‌تواند امنیت شبه‌جزیره کره را تحت تأثیر قرار دهد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته