دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نواب؛

مراسم شب عید قربان در منا برگزار شد

مراسم شب عید قربان در منا برگزار شد
مراسم شب عید قربان(به افق ایران) با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد.
کد خبر : 917529

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این مراسم با تلاوت خلیل سواری، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور آغاز شد که آیه های ۲۷ و ۲۸ سوره فتح و آیات سوره کوثر را تلاوت کرد و ثواب آن به روح شهدای منا و شهدای خدمت اهدا شد.

در ادامه گروه تواشیح "العباد" از استان خوزستان، تواشیح زیبایی به دو زبان عربی و فارسی در مدح رسول الله(ص) اجرا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری ضمن سخنانی با اشاره به آیه ۸۶ سوره هود "بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ _ اگر مؤمن باشيد باقيمانده [حلال] خدا براى شما بهتر است" گفت: این آیه نخستین آیه‌ای است که از زبان امام زمان(عج) در کنار کعبه جاری می‌شود.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: حج ما باید حج مهدوی و بقیه‌اللهی باشد و در فریضه حج باید با امام زمان(عج) ارتباط قلبی برقرار کنیم.

این خطیب بعثه در ادامه حج را یک فرار مهاجرت‌گونه به سمت خدا عنوان کرد و گفت: حج للهی تجدید میثاق با حضرت بقیه الله(عج) به عنوان ذخیره خداست.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در پایان از حجاج بیت‌الله الحرام خواست که از اقامه نماز استغفار و نماز امام زمان(عج) غافل نشوند.

مداحی حاج امیر عارف، خادم الرضا(ع) و از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) درباره منش حضرت ابراهیم(ع) و عید قربان پایان‌بخش این مراسم بود.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، شماری از مسئولان و معا‌ونان و خطیبان بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته