دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 08:35
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم؛

فولاد خوزستان؛ چهار سرمربی برای رتبه یازدهم/ فاتح دو دوره لیگ دقیقه 90 از سقوط فرار کرد!

فولاد خوزستان؛ چهار سرمربی برای رتبه یازدهم  فاتح دو دوره لیگ دقیقه 90 از سقوط فرار کرد!
فولاد خوزستان در فصلی که چهار سرمربی داشت، رتبه‌ای بهتر از یازدهمی را به خود اختصاص نداد.
کد خبر : 917249

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فولاد خوزستان در فصلی که چهار سرمربی داشت در مقاطعی از فصل در خطر سقوط قرار داشت، اما در نهایت توانست رتبه یازدهم لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.  

سرخپوشان خوزستان فصل را با سرمربیگری علیرضا منصوریان آغاز کردند، اما سه شکست متوالی که دو بازی آن هم پرگل رقم خورد و این تیم در مجموع ۷ گل از گل‌گهر و ملوان دریافت کرد، باعث شد تا منصوریان از جمع سرخپوشان شهر اهواز جدا شود. البته فولادی در هفته چهارم بدون سرمربی به پرسپولیس باختند، اما اولین پیروزی را با خوان ایگناسیو مارتینز، سرمربی اسپانیایی خود در خانه هوادار جشن گرفتند. فولاد تا پایان دور رفت مسابقات از ۱۰ بازی بعدی تنها ۱۲ امتیاز گرفت تا با ۱۵ امتیاز در رده یازدهم بایستد.

عملکرد مارتینز قابل دفاع نبود و مدیریت باشگاه که انتظارات خود را نقش بر آب می‌دید، تصمیم به قطع همکاری با پیرمرد اسپانیایی گرفت و احمد آل نعمه را به عنوان سرمربی موقت و مدتی بعد دائمی معرفی کرد. هر چند پیش از آل نعمه مهدی رحمتی به اهواز هم سفر کرد و حتی با این باشگاه قراردادی امضا کرد اما در نهایت مسئولان فولاد دستیار ایگناسیو یعنی آل نعمه را انتخاب کردند. این مربی از ۵ بازی تنها ۴ امتیاز گرفت تا مدیریت باشگاه را مجاب کند، عبدالله ویسی به عنوان سرمربی انتخاب شود. دو شکست فولاد با آل نعمه برابر پرسپولیس و سپاهان رقم خورد و با حضور ویسی او معجزه نکرد، فولاد در ۷ بازی تحت هدایت او تنها ۳ تساوی گرفت تا گزینه سقوط در هفته‌های پایانی باشد، اما این تیم توانست در ۳ بازی آخر خود ۷ امتیاز کسب کند تا به جای سقوط با ۲۹ امتیاز در رده یازدهم جای بگیرد. فولاد در هفته آخر در خانه نساجی یک بر صفر برنده شد و گل دقیقه آخر ساسان انصاری مانع از سقوط قهرمان دو دوره لیگ شد.

در حقیقت فولاد در نیم فصل دوم تنها ۱۴ امتیاز گرفت تا عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نیم فصل اول داشته باشد و تغییر متوالی سرمربی تیم، هیچ گاه شوک لازم را به تیم نداد و اتفاق بزرگی را رقم نزد. تیمی که دو مرتبه قهرمان لیگ برتر شده، در ابتدای فصل چند هفته قعرنشین بود و در مقاطعی هم رده پانزدهم را به خود اختصاص داد، اما در نهایت ماندگار شد، این باشگاه که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و مجوز حرفه‌ای را هم دریافت کرده، باید فکری جدی برای فصل بعد کند تا به جای آنکه مدعی سقوط باشد یکی از تیم‌های نیمه بالای جدول شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته