دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه ۷ در آینده نزدیک

افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه ۷ در آینده نزدیک
شهردار منطقه ۷ از افتتاح سه ایستگاه مترو در این منطقه با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد.
کد خبر : 917153

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ پایتخت، ضمن اشاره به افتتاح سه ایستگاه مترو در این منطقه عنوان کرد: این منطقه ۲.۵ درصد مساحت شهر تهران را در برمی‌گیرد و نهاد‌های مختلف در این منطقه مستقر هستند و منطقه دارای اماکن شاخص فرهنگی مانند مصلی امام خمینی (ره) است. همچنین خطوط یک، دو، سه، چهار و ۶ مترو از این منطقه عبور می‌کنند و در مطالعات طراحی خط ۱۰ مترو نیز این منطقه دارای سهم است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی عملیات احداث ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی، گفت: در حال حاضر این ایستگاه نیاز به احداث دو پله برقی داشته و با افتتاح این ورودی، دسترسی مسافران از محدوده شمالی خیابان شهید بهشتی به ایستگاه سهروردی تسهیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد: اصولاً احداث ورودی‌های دوم مترو از دو جنبه افزایش ایمنی تردد مسافران در مواقع اضطراری و همچنین ایجاد فرصت انتخاب بیشتر برای استفاده کنندگان از مترو صورت می‌پذیرد. ورودی شمالی ایستگاه سهروردی از حیث دسترسی راحت‌تر همشهریان از بخش‌های شمالی خیابان شهید بهشتی (محدوده خیابان‌های سهروردی و شهید یوسفی) به این ایستگاه حائز اهمیت است و یک اتفاق حمل و نقلی مثبت برای ساکنان ناحیه ۴ منطقه ۷ به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای خط ۳ و ۶ مترو و تکمیل دسترسی‌های این خطوط در ایستگاه‌های بهار شیراز و سپاه و ورودی دوم ایستگاه‌های سهروردی در اولویت‌های منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ورودی‌های ایستگاه بهار شیراز سال گذشته افتتاح شد و خروجی دوم آن و ایستگاه سرباز نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته