دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 19:18
چهارمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

زاکانی: برای حل مشکلات مسکن از ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده کردیم/ دولت شهید رئیسی ثابت کرد که ۳ سال بزرگتر از ۸ سال است

زاکانی: برای حل مشکلات مسکن از ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده کردیم  دولت شهید رئیسی ثابت کرد که ۳ سال بزرگتر از ۸ سال است
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌شود مثل سال‌های پیش از دولت شهید رئیسی توی اتاق نشست و کشور را اداره نمود، اما اگر مسئولین جدای از مردم زندگی کنند واقعیت‌های جامعه را درک نمی‌کنند گفت: دولت شهید رئیسی ثابت کرد که ۳ سال برابر نه، بلکه بزرگتر از ۸ سال است.
کد خبر : 916943

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه (۲۴ خرداد) مهمان برنامه «با مردم» شبکه یک بود.

وی در این برنامه ضمن بیان محور‌ها و برنامه‌های خود اظهار کرد: شهید رئیسی برای خود خادمی و نوکری را انتخاب کرد و در مسیر ساختن ایرانی آباد و پیشرفته از هیچ چیزی دریغ نکرد؛ او منت می‌کشید که برای مردم نوکری کند.

زاکانی با تأکید بر اینکه می‌شود مثل سال‌های پیش از دولت شهید رئیسی توی اتاق نشست و کشور را اداره نمود، اما اگر مسئولین جدای از مردم زندگی کنند واقعیت‌های جامعه را درک نمی‌کنند، اظهار کرد: دولت شهید رئیسی ثابت کرد که ۳ سال برابر نه، بلکه بزرگتر از ۸ سال است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کارنامه ۳۳ ماهه خود ثابت کردیم که می‌توانیم برای حل مشکلات مردم هرکاری انجام دهیم. اینکه بیش از ۵۵ درصد هزینه‌های مردم صرف مسکن شود، ظلم به مردم است. ایدۀ دولت اسبق این بود که تهران را باید گران کرد تا ترافیک و آلودگی هوا حل شود؛ گران کردند، اما کل کشور هم گران شد. سال قبل به سراغ فرهنگیان و دانشگاهیان رفتیم، تا مشکل مسکن را حل و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: در ابتدای اینکه ما در شهرداری روی کار آمدیم بانک‌ها ادعایشان این بود ۱۷۰ هزار میلیارد از ما طلب کار است. در ابتدای کار برای اینکه کارمان قفل نشود، مجبور به پرداخت ۱۰ هزار میلیارد شدیم.

زاکانی با بیان اینکه برای حل مشکلات مسکن از ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده کرده‌ایم، اظهارداشت: یکی از وجوه درخشان مشارکت مردم در تولید، مشارکت مردم در ساخت مسکن است. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اذعان کرد: زلزله یک مخاطره طبیعی است که نمی‌شود از آن فرار کرد، اما می‌توانیم شرایط را طوری صیانت کنیم که جان مردم به خطر نیفتد. برای ایمن سازی ساختمان نیاز به نوسازی است؛ با دادن تشویقات، مردم خودشان به آبادانی و ساخت مسکن اقدام می‌کنند. با این اقدام نقدینگی سرگردان کشور به سمت تولید سوق پیدا می‌کند

وی گفت: نمی توانیم حس کنیم که پدری در مقابل فرزندان خودش به دلیل مشکلات مسکن شرمنده می‌شود. درحال حاضر دولت حدود ۱۱ میلیارد دلار به نهاده‌های دامی اختصاص می‌دهد، سال گذشته یک میلیون تن برنج وارد کشور شد که ۶۰ هزار تن آن توسط دستگاه دولتی و مابقی آن توسط تجار وارد شد. برنجی که توسط دولت وارد می‌شود تا دو برابر قیمت در بازار فروخته می‌شود.

زاکانی با تأکید بر اینکه نمی‌شود مدیریت محلی را از مدیریت ملی جدا کرد، ادامه داد: تا امروز بروکراسی اداری را نتوانستیم حل کنیم.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهارداشت: امروز آنچه که در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از مابقی جا‌ها ارزان‌تر است.

وی با بیان اینکه شب عید تجربه خوبی را در حوزه میوه شب عید در میادین تره بار داشتیم، گفت: به شهید رئیسی گفتم که مشکل میوه شب عید را حل خواهیم کرد. قیمت میوه شب عید برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن، کاهشی شد.  

زاکانی اضافه کرد: مشکلات متعددی است که می‌توانیم آن‌ها را پشت سر بگذاریم و تبدیل به فرصت کنیم. آن زمانی که صحبت از برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی می‌کردیم، برخی می‌گفتند که امکان پذیر نیست. برخی می‌گفتند که نمی‌شود با سرمایه گذاری خارجی مشکلات حمل و نقل عمومی را حل کنیم. اما اخیراً هزار دستگاه ماشین برقی وارد سیستم حمل و نقل عمومی شهرداری تهران شد و پلاک گذاری شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه در میادین میوه و تره بار میوه و گوشت و اقلام معیشتی با نصف قیمت موجود در بازار عرضه می‌شود، بیان کرد: این مایۀ شادی نیست که یک عده بگویند ما گران می‌کنیم و افرادی باشند که گرسنه بخوابند. این هنر نیست، بی‌هنری است. چرا وقتی ثروت داریم مردم در مشکلات باشند. کشور نیازمند یک تحول بزرگ است و باید به‌سمت آن حرکت کرد.

وی گفت: امیرکبیر فقط سال تصدی امور را در کشوربرعهد داشت، اما نامش در تاریخ جاودان شد چرا که او از جان خود برای پیشرفت و آبادانی کشور مایه گذاشت؛ لذا مشکلات کشور حل شدنی است. می توان کاری کرد که مردم در حوزه بهداشت و درمان، درد دیگری جز درد بیماری نکشند. می توانیم در حوزه معیشت کار‌هایی انجام دهیم که شب‌ها سر گرسنه‌ای بر بالین ننشیند. می توان زمینه توسعه فضا‌های سبز و درختکاری را فراهم کرد. 

زاکانی با تأکید بر اینکه در ۳۳ ماه اخیر بیش از ۵۴۰۰ هکتار در پیرامون شهر و داخل شهر ایجاد کردیم، اظهارداشت: وضع امروز کشور ناامید کننده نیست، اما می‌توانیم امید‌های زیادی را برای آینده کشور و مردم ترسیم کنیم.



به گزارش آنا، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته