دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 17:24

افشاگری رهبر انصارالله یمن درباره نقش اسکله آمریکا در حمله زمینی به اردوگاه «النصیرات»

افشاگری رهبر انصارالله یمن درباره نقش اسکله آمریکا در حمله زمینی به اردوگاه «النصیرات»
رهبر انصارالله در اظهاراتی از نقش اسکله آمریکا در حمله زمینی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه «النصیرات» پرده برداشت.
کد خبر : 916937

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله دربارۀ آخرین تحولات منطقه به ویژه جنگ علیه غزه اظهارکرد: دشمن اسرائیل برای سی و ششمین هفته متوالی به کشتار جمعی ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

وی گفت: شمار شهدا و افراد زخمی در نوار غزه و کرانه باختری حدود ۱۴۷ هزار نفر است. در هفته جاری نیز دو هزار ۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و زخمی شدند.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در جریان حمله به اردوگاه «النصیرات»، ۲۵۰ حمله علیه ۹۰ منزل انجام دادند، حملات زمینی صهیونیست‌ها به اردوگاه مذکور از اسکله شناور (آمریکا) صورت گرفت، اظهارکرد: استفاده از این اسکله نشان می‌دهد که اسکله مذکور، یک پایگاه آمریکایی است.

الحوثی تأکید کرد: چند دهه قبل مشکل مسلمانان بوسنی و هرزگوین فاصله دور جغرافیایی و امدادرسانی دشوار به آنان بود، ولی ملت فلسطین امروز در مرکز جهان اسلام و کشور‌های عربی، باید مورد حمایت قرار گیرد، ولی شاهد کوتاهی در این زمینه هستیم.  

وی گفت: اینکه ملت فلسطین از شدت گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند، مایه اهانت به اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) است.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: کشور‌های عربی در حالی این مانور‌ها را برگزار می‌کنند که نظاره‌گر کشتار جمعی ملت فلسطین هستند. مایه تأسف است که برخی از کشور‌های عربی، به جای اینکه به ملت فلسطین کمک کنند، خود را سنگری برای حمایت از دشمن اسرائیلی کرده‌اند. چرا شاهد این حجم از همکاری و وادادگی در برابر این دشمن هستیم؟ وضعیت آمریکا و اسرائیل نیز به گونه‌ای نیست که این رژیم‌ها خود را در وضعیتی ببینند که دیگر راهی جز این کار ندارند.

الحوثی اظهارداشت: کشور‌های عربی باید از ایستادگی مجاهدان در غزه درس بگیرند، این مجاهدان از هشت ماه پیش با امکانات محدود، در برابر اسرائیل ایستاده‌اند. موضع رسمی و ملی کشور ما نیز درسی برای این رژیم‌ها است. کشور ما با وجود جنگ، تحریم و حملات همه‌جانبه، موضع گیری‌های انسانی و اخلاقی از خود نشان داده است.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه انسانیت، ارزش‌ها و اخلاق در میان رژیم‌های عربی از بین رفته است، گفت: عرب‌ها از مواضع برخی از کشور‌های لاتینی و اروپایی استفاده نکردند که با اقدامات عملی، روابط خود را با دشمن قطع کردند.

وی گریزی هم به عملیات آزادی چهار اسیر اسرائیلی زد که در جریان آن، چند اسیر صهیونیست دیگر کشته شده بودند، و تصریح کرد: آزادی چهار اسیر با مشارکت آمریکا، آن هم پس از هشت ماه، هیچ موفقیتی نیست. دشمن با این شیوه، برای آزادی اسرای خود به سال‌های زیادی نیاز دارد. استعفا‌ها نیز در اسرائیل به بالاترین سطح رسیده و این مسئله نشانگر شکست و ناکامی واقعی در این رژیم است.

رهبر انصارالله، حملات حزب الله را تأثیرگذارترین حملات در پشتیبانی از مردم غزه دانست و گفت: حزب الله در این حملات از موشک‌باران گسترده استفاده می‌کند؛ به ویژه اینکه موشک‌های برکان، تخریب زیادی بر جای می‌گذارد و پایگاه‌ها و مقر‌های نظامی اسرائیل را در هم می‌کوبد. اسرائیل نیز از حملات حزب‌الله، متحیر است.

الحوثی با اشاره به عملیات‌های ضد صهیونیستی نیروهای مقاومت ملی یمن، اظهارکرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم مظلوم غزه، تاکنون ۱۴۵ کشتی مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس را هدف قرار دادند همچنین طی هفته جاری هم دو عملیات با چند موشک بالدار و پهپاد علیه اهداف مهم و  تاثیرگذار دشمن انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته