دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 09:00
در گفت‌وگو با آنا؛

پیشکسوت پرسپولیس: جانشین اوسمار حتما باید مربی خارجی بزرگ باشد/ قانون سقف قرارداد را برای خارجی‌ها حذف کنند

پیشکسوت پرسپولیس: جانشین اوسمار حتما باید مربی خارجی بزرگ باشد  قانون سقف قرارداد را برای خارجی‌ها حذف کنند
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: بهتر است سرمربی خارجی در سطح بالا به پرسپولیس بیاید.
کد خبر : 916934

محمد برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد جدایی اوسمار و اینکه سرمربی بعدی پرسپولیس داخلی باشد یا خارجی، اظهار کرد: به عنوان یک بازیکن سابق و هوادار تیم از اوسمار تشکر می‌کنم که به عنوان سرمربی تیم را به قهرمانی رساند. متأسفانه آستانه تحمل تعداد زیادی از هواداران کم است و عادت به استعدادسوزی داریم. اگر بعد از حذف تیم از لیگ قهرمانان آسیا رفتارهایی از سوی برخی تماشاگرنما نمی‌شد، یحیی گل‌محمدی می‌ماند و با جذب چند بازیکن تأثیرگذار در نقل و انتقالات، پرسپولیس با سرمربی ایرانی قهرمان می‌شد اما گل‌محمدی که چند قهرمانی برای تیم آورده تصمیم به استعفا گرفت و اوسمار تیم را قهرمان کرد. او پیشنهاد بهتر گرفت و رفت، البته برای او بابت زحماتی که کشید آرزوی موفقیت در هر تیمی را دارم.

وی ادامه داد: هیچ موقع نباید از سرمربیان ایران غافل شویم ولی واقعیت این است که مربی ایرانی در سطح پرسپولیس نداریم. چون کار خیلی سختی دارد، گل‌محمدی با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان رفت، فاتح سه‌گانه شد ولی تا چند هفته نتیجه نگرفت و در آسیا موفق نبود، عذرش را خواستند. از طرفی قهرمانی‌هایی که گل‌محمدی و برانکو ایوانکوویچ آوردند، سطح انتظار هواداران را بالا برده و اگر سرمربی ایرانی نتواند در آسیا موفق باشد، اعتراض‌ها و فشارها از سوی هواداران آغاز می‌شود. ضمن اینکه در فضای مجازی هم یکی دو ناکامی مربی ایرانی برابر چندین ناکامی سرمربی خارجی است چون درباره مربی خارجی می‌توان گفت او از تیم شناخت ندارد. بنابراین بهتر است سرمربی خارجی در سطح بالا به پرسپولیس بیاید.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری عنوان کرد: این قانون مانع بزرگی مقابل نمایندگان ما در لیگ نخبگان آسیاست. پرسپولیس بازی‌های خیلی سختی در این رقابت‌ها دارد. قبلاً هم گفته‌ام که پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر مشکل چندانی ندارد و قهرمانی‌های سال‌های اخیر این موضوع را تأیید می‌کند ولی برابر تیم‌های عربی به خصوص عربستانی به مشکل می‌خورد چون آن تیم‌ها تا دندان مسلح هستند و امکان رقابت یکسان ندارد. مگر اینکه قانون سقف بودجه برای جذب بازیکنان خارجی برداشته شود و اجازه دهند تا تیم به شرایطی برسد که تا حدودی خود را به این رقبا نزدیک کند. بعد با اتکا به طرح و تاکتیک تیمی برابر این رقبا نتیجه گرفت. هر چه تیم قدرت بیشتری پیدا کند توان رقابت را بالا می‌برد؛ بنابراین قانون سقف بودجه را برای نمایندگان ما در لیگ نخبگان و قهرمانان آسیا درست تنظیم کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته