دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با کمک هنر محقق می‌شود

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با کمک هنر محقق می‌شود
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: با تربیت نسل جوان در کنار موضوعات علمی باید به موضوعات فرهنگی بپردازیم. باید به مدد هنر، علم و دانش، فرهنگ شهادت و ایثار را گسترش دهیم.
کد خبر : 916850

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  اجلاسیه پایانی سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به منظور گرامی‌داشت ۷۲ تن از شهدای والامقام دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران امروز پنج‌شنبه برگزار شد. رونمایی از تمبر شهدا هم در این مراسم انجام می‌شود. بهره‌برداری‌ها و افتتاح با نام و یاد شهدا در این دانشگاه از صبح امروز آغاز شده است.

سعید ملماسی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این مراسم که امروز پیش از ظهر در مجموعه چندمنظوره شهید داداشی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت را تسلیت می‌گویم و خدا را شاکرم که این مسئولیت را در دانشگاه آزاد اسلامی برعهده گرفتم، چرا که دانشگاه در توسعه فرهنگ و شهادت نقش بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: به‌کارگیری هنر و شیوه‌های خلاقانه به نسل جوان و انتقال به نسل‌های بعدی بسیار اهمیت دارد.

ملماسی با بیان اینکه در برگزاری این کنگره یاد و خاطره شهدای عزیز را زنده باید نگه داریم، ابراز کرد: این امر تبعات و آثار بسیار زیادی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با بیان اینکه توجه به موضوعات فرهنگی ایثار و شهادت یک اصل است، عنوان کرد: این موضع را باید به عنوان اولویت اصلی در نظر بگیریم و نسل جوان را از ارزش‌های اسلام آگاه کنیم، چراکه دشمن درصدد است تا جوانان را از ارزش‌های اسلام دور کند.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ شهادت و ایثار حائز اهمیت است، ادامه داد: دانشگاه مبدا همه تحولات است، برخی فکر می‌کنند که دانشگاه مرکزی برای تربیت نیروی انسانی است؛ اما باید بدانیم که علاوه‌بر این موضوع کارکردهای دیگری دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با بیان اینکه توسعه فرهنگ اجتماعی و فرهنگی و ایجاد الگوهای رفتاری در جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی رخ می‌دهد، تصریح کرد: با تربیت نسل جوان در کنار موضوعات علمی باید به موضوعات فرهنگی بپردازیم. به مدد هنر، علم و دانش فرهنگ شهادت و ایثار را باید توسعه دهیم.

ملماسی افزود: با استفاده از ارزشهای شهدا مانعی از این باشیم که جلوی انحرافات را بگیریم و مانعی برای تحقق اهداف شیطانی دشمن شویم.

وی با بیان اینکه در پایان‌نامه‌ها باید سیرت شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: این ارزش‌ها برای دانشجویان ملاک عمل خواهد بود و این نور را باید به سایر افراد منتقل کرد. مسیر اصلی دانشگاه آزاد اسلامی به برکت این کنگره اقدامات محور اصلی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته