دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 16:39
ظهوری تأکید کرد؛

پیشبرد گام دوم انقلاب با جهاد تبیین و تدوین نقشه راه فرهنگی و علمی

پیشبرد گام دوم انقلاب با جهاد تبیین و تدوین نقشه راه فرهنگی و علمی
مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تأکید کرد: درک واقعیت و تدوین نقشه راه مناسب در حوزه فرهنگی و علمی در کنار جهاد تبیین کمک زیادی به جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی می‌کند.
کد خبر : 916782

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین پایانی رویداد فرهنگی آموزشی پدافند غیرعامل با هدف آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در محل سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این آیین اظهار کرد: این اداره‌کل در پیشبرد مقابله با جنگ نرم دشمن، سلسله کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مقابله با تهدیدهای فرهنگی را برای واحد‌های دانشگاهی استان تهران برگزار می‌کند.

محمدحسین ظهوری افزود: تهدیدها با منشأ انسان ساخت به‌خصوص در حوزه فرهنگی دارای پیچیدگی و ماهیت متفاوت با سایر تهدیدها را دارد؛ از این رو برای شناخت آن و طرح‌ریزی برای مقابله و خنثی‌سازی آن باید دست به تبیین و تشریح دقیق مسائل و مؤلفه‌ها بین نخبگان و دانشگاهیان زد.

وی متذکر شد: نخستین دوره تخصصی پدافند فرهنگی در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی به همت اداره‌کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار و با استقبال نخبگان و اساتید مواجه شد؛ از این رو این اداره‌کل تصمیم دارد این قبیل دوره و کارگاه‌های آموزشی را برای استادان و دانشجویان اجرا کند.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تأکید کرد: با توجه به توسعه فناوری‌های نوین، یکی از ابزار‌های مناسب برای مقابله با این نوع تهدیدات، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آگاه‌سازی است.

ظهوری یادآور شد: درک واقعیت و تدوین نقشه راه مناسب در حوزه فرهنگی و علمی در کنار جهاد تبیین می‌تواند کمک زیادی به جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی کند، بنابراین حراست دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی و به‌عنوان امین و خادم دانشجویان و نخبگان این آمادگی را دارد که کنار سایر نهاد‌های مسئول به ایفای نقش مؤثر خود بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته