دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 09:06
ورزش در آینه انتخابات ریاست جمهوری؛

دانشیار روانشناسی دانشگاه آزاد: هنوز سیستم امثال آقای پروین ادامه دارد/ علم و دانش را وارد ورزش نکرده‌ایم

دانشیار روانشناسی دانشگاه آزاد: هنوز سیستم امثال آقای پروین ادامه دارد  علم و دانش را وارد ورزش نکرده‌ایم
دانشیار روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هنوز سیستم امثال آقای پروین ادامه دارد و همچنان علم و دانش را وارد ورزش نکرده‌ایم.
کد خبر : 916706

کامران گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره وضعیت ورزش قهرمانی کشور و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: باید ببینیم رئیس جمهور آینده برای متخصصان متعهد و وطن پرست چه جایگاهی قائل است آن زمان صحبت خواهیم کرد. ورزش حرفه ای اگر می خواهد پبشرفت کند باید همان کاری را که برای فوتبال و بسکتبال در یک مقطع زمانی صورت پذیرفت را انجام بدهد. باید چند متخصص از طریق آزمون های مناسب انتخاب شوند و در کنارش با تکیه بر تجربه پیشکسوتان در هر رشته استعدادیابی کرده و بستر مناسبی برای پرورش آنها فراهم کنیم و در این زمینه از جوانان خوبی که تربیت کردیم، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیشکسوت های هر استان، روانشناسان و استادان باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند و تست های مختلف بگیرند. افرادی که در این آزمون های استعدادیابی شرکت می کنند، باید از نخبگان و بهترین های هر رشته باشند تا عمر و وقت خود و جامعه را هدر ندهند. استعداد یابی باید توسط  متخصصان روانشناسی ورزشی و پیشکسوتان ورزشی انجام شود.

دانشیار روانشناسی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همه این موارد نیازمند آموزش و آگاهی است. وقتی آموزش دیده باشیم، می توانیم روحیه ورزشکار را حفظ کنیم و با تکنیک های روز بدنسازی به آنها تمرین دهیم. هنوز سیستم امثال آقای پروین ادامه دارد و همچنان علم و دانش را وارد ورزش نکردیم. ما برای مربیان، ورزشکاران و حتی تماشاگران برنامه ریزی داریم و می توانیم آنها را به شکل درست سازماندهی کنیم.

گنجی تأکید کرد: هنگامی که هیچ حرفی از دانشگاه آزاد و استادان و کارمندان آن توسط هیچ کاندیدایی زده نمی شود، ارزیابی و انتخاب برای ما بسیار دشوار می شود. هنگامی که بار 50 تا 60 درصد آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است، باید به دانشگاه آزاد بیشتر بها داده شود. اگر نامزدهای  ما مشاوران خوبی داشته باشند، باید بدانند که جامعه مخاطب آنها چه کسانی هستند و در صحبت های خود درباره آنان و دغدغه هایشان صحبت کنند.


 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته