دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1403 - 10:21
ورزش در آینه انتخابات ریاست جمهوری؛

استاد دانشگاه: انتظار ورزشی‌ها از رئیس جمهور جدید توجه به زیرساخت‌هاست/ شایسته‌سالاری باید جای رابطه را بگیرد

استاد دانشگاه: انتظار ورزشی‌ها از رئیس جمهور جدید توجه به زیرساخت‌هاست  شایسته‌سالاری باید جای رابطه را بگیرد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیشترین امید هنگامی اتفاق می‌افتد که شایسته‌سالاری در ورزش ما جای رابطه‌گزینی را بگیرد.
کد خبر : 915325

میثم الله‌مرادی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت چهاردهم و انتظارات ورزشی از این دولت گفت: ورزش حوزه بسیار گسترده ای است که شامل ورزش پرورشی تا ورزش قهرمانی و حرفه ای وهمگانی می شود. در حوزه های مختلف ورزش موضوعی که چند سال است که بولد شده و پیگیری های جدی توسط شرکت های دولتی انجام می شود،بحث صنعت ورزش است.با توجه به تراکنش های مالی و رقم های بسیار بالا که رد وبدل می شود بین باشگاه ها و بازیکنان حرفه ای،اقتصاد خیلی بزرگی در جهان ورزش شکل گرفته است.

وی افزود: بخشی از آن مرتبط با ارتقا عملکرد تیم ها است که باعث شده مخاطبین ورزشی جذب شوند.در حوزه ورزش پرورشی و همگانی به صورت به روزتری فعالیت داشته باشند. تکنولوژی ورزشی می تواند در حوزه های مختلفی به کمک مدیران،بازیکنان و داوران ورزشی بیاید.یکی از آن مسائل،تکنولوژی اماکن ورزشی است.

VAR مشکلات داوری را کاهش می دهد

این استاد دانشگاه ادامه داد: درحال حاضر نرم افزارهای بسیار کاربردی برای مدیریت اماکن ورزشی وجود دارد که در بهبود ارتقا خدمت رسانی کمک می کند که این خدمت رسانی با روش های قدیمی امکان پذیر نیست.این نرم افزار ها سیستم حسابداری و امنیتی دارند.با نصب نرم افزارهای امنیتی حرارتی در استادیوم ها،می توانیم از وقوع مشکلات پیشگیری کنیم. ورود VAR به هر کشوری مشکلات داوری آن را کاهش داده است.درحوزه کلان مدیریت ورزش تکنولوژی می تواند سیستم منابع انسانی و مدیریت تصمیم گیری خوبی را به ما بدهد.حتی می توانیم سرانه ورزشی کشور را مطلع شویم و بدانیم در کدام استان ها کمبود امکانات ورزشی داریم.همه این موارد می تواند تصمیم گیری در سطح وزارتخانه ها را آسان کند به شرط یک بر نامه راهبردی و افق دید راهبردی.

قهرمانان انتظار حمایت دارند

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زحمات بسیاری که شهدای خدمت برای ما کشیدند،جامعه ورزشی درصدد جبران آن خواهند بود و با مشارکت حداکثری جهت تلاش برای پیشرفت کشور حضور خواهند داشت. انتظارات جامعه ورزشی از رئیس جمهور جدید از جنس توجه به زیرساخت های ورزشی است.قهرمانان ما انتظار حمایت دارند. رئیس جمهوری که کابینه خود را انتخاب می کند،باید بتواند وزیر ورزشی را انتخاب کند که مردمی و دارای برنامه باشد.

الله‌مرادی تاکید کرد: نمی شود صرفا با نگاه مدیریتی به آن پرداخت.قطعا موضوعات اجتماعی و اقتصادی در آن دخیل است.حتی موضوعات سیاسی.امروزه می بینیم که روسیه را به خاطر حمله ای که به اوکراین داشت،از مجامع بین المللی حذف کردند.کشور های غربی بسیار از صهیونیست ها حمایت می کنند و با وجود اعتراضات فراوان به این موضوع، تیم های ورزشی رژیم صهیونیستی حذف نشد. 

باید از نیروی جوان دانشگاهی استفاده شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: دولت چهاردهم می تواند با زیرساخت های قوی و جدید در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری باعث امیدافزایی قشر ورزشی شود. حمایت های مادی و معنوی دولت از ورزشکاران در دستور کار باشد.صرف حمایت از قهرمانان مطرح نیست و ما جمعیت نخبه ورزشی نیز داریم.

وی تصریح کرد: باید بستر ورزش حرفه ای در کشور ایجاد شود.متاسفانه ساختار ورزش ما ساختار حرفه ای نیست.رئیس جمهور بعدی باید زیرساخت و چهارچوب جدید و قوی که در دنیا وجود دارد و با فرهنگ ما سازگار است،ایجاد کند.جامعه ورزشی انتظار ندارد که رئیس جمهور آینده در یک سال کارهای تمام دنیا را انجام دهد؛اما قطعا در چهار سال فرصت خوبی دارد.در ساختار جدید باید از نیروی جوان دانشگاهی استفاده شود.بیشترین امید هنگامی اتفاق می افتد که شایسته سالاری در ورزش ما جای رابطه گزینی را بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته